برپایی ۱۹ موکب اربعینی در شیراز / زیارت نیابتی تا آخر صفر انجام می‌شود
کد خبر: 3927103
تاریخ انتشار : ۱۳ مهر ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۲

برپایی ۱۹ موکب اربعینی در شیراز / زیارت نیابتی تا آخر صفر انجام می‌شود

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات فارس از برپایی ۱۹ موکب در ایام اربعین حسینی در شیراز خبر داد و افزود: در شهرستان‌های استان فارس نیز بنا به صلاحدید ستاد مبارزه با کرونا هر شهرستان این موکب‌ها با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برپا خواهند شد.

اسكندر قاسمی، رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات فارس، در گفت‌وگو با ایكنا از فارس، از برپایی موكب‌های اربعین حسینی با رعایت پروتكل‌های بهداشتی طی این ایام خبر داد و گفت: قریب 19 موكب در بین‌الحرمین شیراز در ایام اربعین برپا خواهند شد.

وی افزود: در سایر شهرستان‌ها نیز بنا به صلاحدید ستاد مبارزه با كرونا، می‌توانند در ایام اربعین اقدام به برپایی موكب با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی كنند.

قاسمی اظهار كرد: در موكب‌های اربعینی بیشتر فعالیت‌های فرهنگی و همچنین كمك‌های مؤمنانه و تهیه بسته‌های معیشتی برای نیازمندان انجام می‌شود كه در این راستا مردم می‌توانند كمك‌های خود را با موكب‌داران اهدا كنند.

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات فارس زمان آغاز فعالیت موكب‌های اربعینی را در این استان از روز چهارشنبه، 16 مهرماه جاری اعلام كرد و گفت: فعالیت موكب‌ها به‌مدت سه روز و تا روز جمعه ادامه خواهد داشت.

وی در ادامه سخنان خود به اجرای طرح زیارت نیابتی برای اربعین سال جاری اشاره كرد و گفت: از آنجا كه مردم عاشقان و دلداده امام حسین(ع) ما در سال جاری به دلیل شیوع كرونا از زیارت حرم امام حسین(ع) محروم هستند، لذا طرح زیارت نیابتی را توسط خادمان امام حسین(ع) در ستاد عتبات عالیات اجرا می‌كنیم.

قاسمی ادامه داد: عاشقان امام حسین(ع) می‌توانند نام و نام‌خانوادگی را به شماره 5000227029 پیامك كنند تا خادمان امام حسین(ع) در ستاد عتبات عالیات در كربلای معلی به نیابت از آنان زیارت انجام دهند.

وی در پایان یادآور شد: طرح زیارت نیابتی از 5 صفر آغاز و تا پایان این ماه ادامه دارد و شركت در آن نیز برای عموم عاشقان خاندان عصمت و طهارت(ع) آزاد است.

انتهای پیام
captcha