برگزاری مجازی چهاردهمین دوره مسابقات قرآنی «مدهامتان»
کد خبر: 3923399
تاریخ انتشار : ۲۶ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۷

برگزاری مجازی چهاردهمین دوره مسابقات قرآنی «مدهامتان»

مدیر ستاد هماهنگی کانون های مساجد گیلان، از برگزاری چهاردهمین دوره مسابقات قرآنی «مدهامتان» به صورت مجازی خبر داد و گفت: چهاردهمین دوره «مدهامتان» در چهار رشته تلاوت نور، قرائت نماز، مکبری و اذان برگزار می‌شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین محمدعلی رضوانی‌نژاد، مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی و هنری» مساجد استان گیلان در گفت وگو با ایکنا از گیلان، به برگزاری چهاردهمین دوره مسابقات قرآنی «مدهامتان» اشاره کرد و گفت: این دوره از مسابقات ویژه اعضای کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد در دو مرحله استانی و کشوری به همت ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور برگزار می‌شود.

وی از برگزاری مجازی این مسابقات خبر داد و افزود: با توجه به شرایط کشور به لحاظ شیوع کروناویروس، این دوره از مسابقات غیرحضوری و از طریق ثبت‌نام و بارگذاری اثر در سامانه «بچه های مسجد» به نشانی «bachehayemashed.ir» برگزار می شود.

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد گیلان با بیان اینکه هر فرد اجازه شرکت در یک رشته را دارد و باید اثرش را در همان رشته بارگذاری کند، ادامه داد: چهاردهمین دوره «مدهامتان» در چهار رشته تلاوت نور، قرائت نماز، مکبری و اذان برگزار می‌شود که رشته مکبری و اذان ویژه برادران است.

حجت الاسلام رضوانی‌نژاد با اشاره به اینکه رشته تلاوت نور شامل ترتیل سوره‌های یاسین، الرحمن و واقعه ویژه برادران و خواهران در رده سنی ۹ تا ۱۴ سال برگزار می‌شود، خاطرنشان کرد: رشته قرائت نماز ویژه برادران و خواهران در رده سنی ۹ تا ۱۴سال، رشته مکبری ویژه برادران در مقطع سنی زیر ۹ سال و رده سنی ۹ تا ۱۴سال و رشته اذان ویژه برادران در رده سنی ۹ تا ۱۴ سال برگزار می‌شود.

وی اضافه کرد: در رشته نماز نیز اثر ارسالی باید مربوط به اجرای زنده نماز سه رکعتی باشد و همه اذکار(تسبیحات اربعه) با صدای بلند قرائت شود که در این رشته بخش‌های فصاحت و تجوید، صحت قرائت، لحن، صوت، وقف، ابتدا، آداب، شرایط و اجرای ممتاز مورد داوری قرار می‌گیرد.

این مسئول فرهنگی آخرین مهلت ثبت‌نام در این مسابقات را تا ۳۰ آذرماه اعلام کرد و گفت: اجرای تقلیدی از الگوهای بارگذاری شده رشته‌های تلاوت نور(ترتیل)، اذان و مکبری در سامانه دارای امتیاز ویژه است.

انتهای پیام
captcha