آغار مرحله استانی مسابقات قرآن در گیلان
کد خبر: 3923358
تاریخ انتشار : ۲۶ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۱

آغار مرحله استانی مسابقات قرآن در گیلان

مدیرکل اوقاف گیلان گفت: مسابقات مرحله استانی قرآن کریم استان گیلان از صبح امروز به مدت دو روز در آستان خواهر امام رشت آغاز شد.

به گزارش ایکنا از گیلان، حجت‌الاسلام ستار علیزاده، مدیرکل اوقاف گیلان امروز در جمع خبرنگاران با اعلام این خبر اظهار کرد: مسابقات مرحله استانی قرآن کریم استان گیلان با رعایت پروتکل‌های بهداشتی از صبح امروز به مدت 2 روز ویژه آقایان و بانوان در آستان خواهر امام رشت آغاز شد.

وی با بیان اینکه مسابقات امروز 26 شهریور ویژه بانوان و مسابقات فردا 27 شهریور ویژه آقایان است، افزود: در مرحله استانی مسابقات قرآن کریم گیلان 40 خانم و ۴۲ قاری و حافظ آقا به رقابت با یکدیگر می‌پردازند.

علیزاده با بیان اینکه تبلیغات و ثبت نام چهل و سومین دوره مسابقات قرآن کریم گیلان از 11 اردیبهشت آغاز و تا 17 خرداد 99 ادامه داشت، گفت: مرحله شهرستان از 14 تا 17 تیرماه در سه منطقه برگزار شد.

مدیرکل اوقاف گیلان گفت: این دوره از مسابقات در 9 رشته حفظ ۵ جز، حفظ۱۰ جز، حفظ ۲۰ جز و کل، قرائت، ترتیل و دعاخوانی، اذان، تفسیر قرآن کریم برگزار می‌شود. همچنین مسابقات رشته دعاخوانی و تواشیح، ضبط شده و برای داوری به تهران ارسال می‌شود.

علیزاده بیان کرد: برای اولین بار در تاریخ مسابقات استانی قرآن کریم اوقاف و امور خیریه گیلان، داوران این دوره از مسابقات از داوران و اساتید گیلانی هستند که توسط سازمان اوقاف انتخاب و معرفی می‌شوند. 10 داور آقا و 10 داور خانم طی دو روز این رقابت‌ها را قضاوت خواهند کرد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه گیلان یادآور شد: در نهایت 6 خانم و 8 آقا در رشته‌های حفظ 20، حفظ کل، ترتیل، قرائت، دعاخوانی، اذان و تفسیر به مرحله کشوری راه پیدا خواهند کرد. مرحله کشوری مسابقات قرآنی در نیمه اول آبان ماه، به صورت آنلاین و مجازی برگزار می‌شود.

انتهای پیام
captcha