شیخ عیسی قاسم: عادی‌سازی روابط خلاف اراده الهی و خواست ملت‌هاست
کد خبر: 3922522
تاریخ انتشار : ۲۳ شهريور ۱۳۹۹ - ۰۸:۰۱

شیخ عیسی قاسم: عادی‌سازی روابط خلاف اراده الهی و خواست ملت‌هاست

شیخ عیسی قاسم، رهبر شیعیان بحرین، عادی‌سازی روابط با دشمن صهیونیستی را اقدامی شوم و بر خلاف اراده الهی و خواست ملت‌های مسلمان دانست.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی المقاوم، آیت الله عیسی قاسم، رهبر شیعیان بحرین  به مناسبت اعلام عادی‌سازی روابط بحرین و رژیم صهیونیستی، بیانیه‌ای صادر کرد. 
 
در این بیانیه آمده است: همه رژیم های حاکم عربی که برای سازش با دشمن صهیونیستی اقدام کرده و یا می‌کنند به خوبی می‌دانند که این سازش برخلاف خواست شرع الهی و بر خلاف اراده ملت‌های امت اسلامی بوده و برآورده ساختن خواست آمریکا و اسرائیل و همسویی با اراده آنها است و این در حالی است که از زیان‌های بسیار این اقدامات برای امت و همچنین از دشمنی اسرائیل و آمریکا با امت اسلامی مطلع هستند.

وی در ادامه این بیانیه افزود:  دلیل این اقدام جز این نیست که نظام‌های حاکم به طور مطلق میلی به اجرای عدالت با ملت‌ها ندارند و می‌خواهند سلطه خود را به طور کامل اعمال کنند و هر امتیاز و فرصتی را به چنگ آورند. آنها سرسپردگی به آمریکا و اسرائیل را که در تناقض با منافع اسلام و امت اسلامی است راهی برای سلطه‌گری بیشتر بر ملت‌ها و خفه کردن آنها می‌دانند.

آیت الله قاسم در ادامه این بیانیه افزوده است: نظام‌هایی که اراده و خواست آنها بر خلاف اراده ملت‌ها است و تصمیم دارند دارایی‌های کشورها را در دست گیرند و سلطه مطلقه بر مردم داشته باشند و تفکر آنها را ساقط کنند، راهی ندارند جز اینکه کسانی را که زیر سلطه خود هستند تضعیف کنند؛ ذلت را بر آنها تحمیل کنند و بین آنها تفرقه ایجاد کرده و هرآنچه را که باعث نهضت و قیام آنها شود از بین ببرند.

وی در ادامه این بیانیه آورده است: هرگاه بخواهند که ملتی را در سیاست‌های داخلی و خارجی کشور مثل یک گله رام کنند، اراده آن را سست و ساقط کرده، هرآنچه دارد را از او گرفته و یا اینکه لا اقل خسته‌اش می‌کنند و یا با بحران‌ها سرگرمش می‌کنند تا مطمئن شوند از داخل انگیزه‌ای برای شوریدن و قیام نداشته باشد.

شیخ عیسی قاسم سازش با اسرائیل را اقدامی نحس وشوم و هشداری برای بروز شری آشکار برای امت اسلامی دانسته و افزوده است: دیروز امارات و امروز بحرین و فردا کشور سوم و چهارم در باتلاق سازش با دشمن صهیونیستی و گناه بزرگ آن افتاده و می‌افتند. دلیل آن شکاف بسیار عظیم بین حاکمان و مردم در تفکر، روحیه، اهداف و منافع است.

انتهای پیام
captcha