ایثار و شهادت به هیچ عنوان مختص به زمان و مکان نیست
کد خبر: 3922468
تاریخ انتشار : ۲۲ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۵:۲۵

ایثار و شهادت به هیچ عنوان مختص به زمان و مکان نیست

فرماندار شهرستان رشت گفت: باید در هفته گرامیداشت دفاع مقدس، بخوبی پیام ایثار، شهادت و فرهنگ عاشورایی را به نسل جوان و نوجوان انتقال دهیم زیرا ایثارگری و فرهنگ شهادت به هیچ عنوان مختص به زمان و مکان نیست، ایثارگری می‌تواند در خدمت به مردم و از خودگذشتگی برای مردم باشد.

به گزارش ایکنا از گیلان، علی فتح‌اللهی، فرماندار شهرستان رشت امروز 22 شهریور در ستاد بزرگداشت دفاع مقدس که در فرمانداری رشت برگزار شد، مناسبت فرارسیدن با با بیان اینکه هفته دفاع مقدس یادآور بالندگی، ایثار و شهادت جوانان این مرز و بوم است، اظهار کرد: مستکبران بعد از پیروزی انقلاب نتوانست مانع گسترش تفکر انقلابی شود و به همین دلیل جنگ تحمیلی را رقم زد، دفاع مقدس فقط مبارزه با کشور عراق نبود بلکه ما با ده‌ها کشور مقابله می‌کردیم.

وی افزود: اگر خاطرات رزمندگان را مطالعه کنیم در می‌یابیم جنگ ما یک دانشگاه بوده لذا باید الگویی برای ما و نسل جوان باشد؛ همانطور که واقعه عاشورا بیش از 1390 سال قبل اتفاق افتاد اما آثار آن همچنان پابرجاست.

فتح اللهی با بیان اینکه اگر یقینا فرهنگ عاشورا نبود، اثری هم از اسلام نمی‌ماند، گفت: اگر نتوانیم مبانی و تفکرات فرهنگ عاشورا را به نسل جوان انتقال دهیم، یقینا متضرر خواهیم شد.

وی با بیان اینکه بزرگترین وظیفه ما ترویج فرهنگ عاشورا، ایثار و شهادت، پیروی از ولایت به نسل جوان است، تصریح کرد: فرهنگ عاشورایی در دفاع مقدس الگو شد و به عبارتی دفاع مقدس برگرفته از فرهنگ عاشورایی بود.

فرماندار رشت خاطرنشان کرد: باید در هفته گرامیداشت دفاع مقدس، بخوبی پیام ایثار، شهادت و فرهنگ عاشورایی را به نسل جوان و نوجوان انتقال دهیم زیرا ایثارگری و فرهنگ شهادت به هیچ عنوان مختص به زمان و مکان نیست، ایثارگری می‌تواند در خدمت به مردم و از خودگذشتگی برای مردم باشد.

انتهای پیام
captcha