اجرای طرح «پویش ملی نذر خون» در آذربایجان‌غربی
کد خبر: 3919823
تاریخ انتشار : ۰۹ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۳

اجرای طرح «پویش ملی نذر خون» در آذربایجان‌غربی

مدیرکل انتقال خون آذربایجان‌غربی گفت: طرح «پویش ملی نذر خون» همزمان با سراسر کشور در ایام محرم و صفر در این استان نیز اجرا می‌شود.

اجرای طرح «پویش ملی نذر خون» در آذربایجان‌غربیمجتبی قهرمان رضاییه، مدیرکل انتقال خون آذربایجان‌غربی، در گفت‌وگو با ایکنا، در ارتباط با اجرای طرح «پویش ملی نذر خون» در استان اظهار کرد: این طرح از ابتدای محرم آغاز شده و تا پایان ماه صفر ادامه دارد. نذر خون یک طرح ملی بوده که به طور همزمان در سطح کشور اجرا می‌شود.

وی با اشاره به اینکه در ایام محرم و صفر شهروندان بسیاری نذر خون می‌کنند، افزود: این ماه یکی از شلوغ‌ترین اوقات برای سازمان انتقال خون است. امسال با توجه به شیوع کرونا شرایط خاصی در کشور برقرار است و تعداد افراد اهداکننده خون نیز کاهش داشته است.

قهرمان گفت: یکی از اهداف طرح پویش ملی نذر خون تشویق مردم به اهدای خون و پلاسما و کمک به افراد نیازمند خون است. چهار واحد ثابت خون‌گیری در شهرستان‌های ارومیه، نقده، مهاباد و خوی آماده خون‌گیری از مردم هستند، علاوه بر این واحدهای ثابت، تعدادی واحد سیار نیز اقدام به خون‌گیری از مردم می‌کنند.

وی وضعیت استان از نظر ذخیره خون را مطلوب ارزیابی و بیان کرد: هیچ کمبودی از نظر ذخیره خون و پلاسما در استان وجود ندارد و مردم از این بابت نگرانی نداشته باشند.

یادآور می‌شود، مرکز انتقال خون ارومیه در روزهای تاسوعا و عاشورای حسینی از هشت صبح تا هشت عصر آماده خون‌گیری از افراد مشارکت‌کننده در طرح «پویش ملی نذر  خون» است.

انتهای پیام
captcha