مداحان از فرصت محرم و صفر برای حل مشکلات مردم استفاده کنند
کد خبر: 3917393
تاریخ انتشار : ۲۸ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۴
فرمانده سپاه امام علی بن ابیطالب(ع):

مداحان از فرصت محرم و صفر برای حل مشکلات مردم استفاده کنند

سردار شاهچراغی در جمع مداحان بسیجی گفت: با توجه به مخاطبان زیاد در هیئت‌های مذهبی، مداحان باید به مسائلی همچون موضوعات اجتماعی، خانواده، تحکیم خانواده و سبک زندگی در فضای مجازی و حقیقی بپردازند.

مداحان از فرصت محرم و صفر برای حل مشکلات مردم استفاده کنندبه گزارش ایکنا از قم، سردار سیدمحمدتقی شاهچراغی، فرمانده سپاه امام علی بن ابیطالب(ع)، 28 مرداد در نشست صمیمی با مداحان بسیجی که به مناسبت روز بسیج مداحان صورت گرفت با توجه به مخاطبان زیاد در هیئت‌های مذهبی یادآوری کرد: مداحان به مسائل اجتماعی، خانواده، ازدواج، سبک زندگی و تحکیم خانواده در هیئت‌های مذهبی در قم چه به صورت مجازی و چه حضوری بپردازند.
وی گفت: از شهر قم انتظار است تا برخی از مسائل اجتماعی از جمله پوشش نامناسب در آن وجود نداشته باشد و این از مسائلی است که باید مرتب و مکرر به آن پرداخته شود و به حفظ پوشش و حجاب مناسب در شهر قم تاکید شود.
سردار شاهچراغی خطاب به مداحان افزود: مسئله دیگری که در موضوع نظام و تحکیم خانواده باید به آن پرداخته شود موضوع ازدواج است. باتوجه به اینکه عمدتا مخاطبین شما جوان هستند به موضوع ازدواج و خانواده در هیئت‌های مذهبی باید توجه شود.
وی یکی دیگر از مشکلات قم را موضوع طلاق دانست و افزود: متاسفانه در این جهت قم در کشور صاحب رتبه است و بر اساس آمار کمیته امداد و بهزیستی شاهد هستیم که چندین هزار سرپرست خانواده ها، خانم هستند که درصد بالایی از آن به علت طلاق سرپرست خانواده شده اند و این موضوعاتی است که از موضع مطالبه گری در کلام مداحان می تواند تاثیر گذار باشد.
سردار شاهچراغی ادامه داد: نکته‌ دیگر توجه به معیشت و زندگی مردم به ویژه نیازمندان است که هیئت‌های مذهبی مردانه پای کار آمدند و از همان روز‌های اول وارد میدان شدند.
وی با اشاره به موضوع کمک‌های مومنانه گفت: در مرحله‌ی اول کمک‌های مومنانه قم بی نظیر بود و اکنون هم مداحان میتوانند با استفاده از فرصت هیئت‌های مذهبی برای کاهش آلام و نگرانی‌های مردم وارد شده و از ظرفیت محرم و صفر در این زمینه نیز استفاده کنند.
انتهای پیام
captcha