دستگاه‌‌ها شرایط را برای برپایی هیئات تسهیل کنند
کد خبر: 3917197
تاریخ انتشار : ۲۷ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۵۴
مدیرکل تبلیغات اسلامی چهارمحال‌وبختیاری:

دستگاه‌‌ها شرایط را برای برپایی هیئات تسهیل کنند

مدیرکل تبلیغات اسلامی چهارمحال‌وبختیاری گفت: با توجه به گلایه هیئات مذهبی استان در خصوص ارجاع آن‌ها به مراجع حقوقی برای مجوز استفاده از ظرفیت دستگاه‌ها در فرصت اندک باقی مانده تا محرم، لازم است دستگاه‌ ها شرایط را برای برپایی هیئات فراهم و تسهیل کنند.

به گزارش ایکنا از چهارمحال‌وبختیاری، حجت‌الاسلام والمسلمین مهدی طاهری، مدیرکل تبلیغات اسلامی چهارمحال‌وبختیاری ۲۷ مردادماه در نشست مشترک کارگروه عزاداری محرم و صفر و ستاد سامان‌دهی شئون فرهنگی در خصوص برنامه‌های ماه محرم سال جاری، اظهار کرد: مقرر شده است برنامه‌های در فضای بسته به مدت یک ساعت (نماز، سخنرانی و روضه) و مراسمات در فضای باز به مدت ۲ ساعت برگزار شود.

وی از آموزش و پرورش، اداره‌کل ورزش و جوانان و اوقاف و امور خیریه تقاضا کرد که سریع‌تر فضاهای خود را در اختیار هیئات مذهبی قرار دهند و در ادامه گفت: با توجه به گلایه هیئات مذهبی در خصوص ارجاع آن‌ها به مراجع  حقوقی در فرصت اندک باقی مانده تا محرم، لازم است این دستگاه‌ها شرایط را برای برگزاری هیئات فراهم و تسهیل کنند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان برگزاری مراسم محرم را مطالبه عمومی مردم دانست و افزود: این خواسته جز با همکاری دستگاه‌ها میسر نیست، تقریبا در تمامی شهرستان‌ها ۲ جلسه درباره نحوه برگزاری مراسمات برگزار شده است، به‌علاوه از سازمان صمت استان تقاضا داریم که در خصوص قیمت اقلام بهداشتی با مردم مراعات کنند چرا که گاهی قیمت پیشنهادی این سازمان بیش از قیمت بازار است.

حجت‌الاسلام طاهری با اشاره به اینکه طبق آمار وزارت بهداشت از میان تجمعات، کمترین ابتلاء به ویروس کرونا تاکنون مربوط به اجتماعات مذهبی بوده است، خاطرنشان کرد: متأسفانه بیشترین حساسیت‌ها روی این قشر بوده و برخی از هیات‌ها از این مسئله شکایت دارند و لازم است جامعه در این موارد کلیدی دچار تعارض نشود.

توزیع رایگان مواد ضد عفونی کننده

در ادامه سید راشد جزایری رئیس مرکز بهداشت چهارمحال‌وبختیاری با اشاره به اینکه دستورالعمل برگزاری مراسم محرم و صفر به هیئات ابلاغ شده است، اظهار کرد: مسئولیت اجرایی این دستور بر عهده سازمان تبلیغات بوده و نظارت بر آن با دانشگاه علوم پزشکی استان است، امیدواریم دستورالعمل به شیوه مناسب در اختیار هیئات‌ قرار گیرد.

وی با تأکید بر اینکه حفظ سلامت مردم در کنار حفظ شعائر اسلامی مورد توجه وزارت بهداشت است، ادامه داد: برگزاری مراسم صرفا در اماکن باز با رعایت فاصله‌گذاری ۲ متر از هر طرف است، فضاهای بسته تنها برای برگزاری نماز باشد، کاهش ساعات برگزاری مراسم مدنظر قرار گرفته، حرکت دسته‌جات ممنوع بوده، استفاده از طبل و زنجیر به‌صورت شخصی و در اختیار خود فرد تا پایان ماه صفر، استفاده از ماسک به صورت مستمر، ممنوعیت هرگونه پذیرایی و برپایی ایستگاه صلواتی و نذورات در قالب مواد غذایی خشک، درخواست ستاد استانی کرونا از مردم است.

رئیس مرکز بهداشت چهارمحال و بختیاری به توزیع رایگان مواد ضدعفونی‌کننده در میان هیئات‌ مذهبی اشاره و تصریح کرد: نسبت به این مهم توجه ویژه شود، به‌علاوه اطلاع‌رسانی‌های مستمر توسط صدا و سیما و رسانه‌ها مبنی بر حضور کمتر افراد مسن و دارای بیماری‌های زمینه‌ای صورت گیرد.

جزایری در ادامه گفت: توجه به طرح «هر خانه، یک حسینیه» با نصب یک پرچم درب منازل به صورت نمادین، پخش سخنرانی‌های آنلاین به‌منظور جلوگیری از تجمعات زیاد و تقویت کمپین نذر ماسک به جای ارزاق مدنظر قرار گیرد.

وی به دغدغه وزارت بهداشت در خصوص برگزاری مراسم محرم اشاره و خاطرنشان کرد: اجازه ندهیم دشمنان هرگونه ورود به اوج بیماری را به حساب مراسمات محرم و صفر گذاشته و دست‌ها برای سوء استفاده باز شود.

انتهای پیام
captcha