عزاداری محرم تقابلی با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی ندارد
کد خبر: 3914237
تاریخ انتشار : ۱۲ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۸

عزاداری محرم تقابلی با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی ندارد

مدیرکل تبلیغات اسلامی گیلان، به توطئه‌های رسانه‌های معاند درخصوص برگزاری مراسم عزاداری ایام محرم اشاره کرد و گفت: عزاداری مراسم محرم هیچگونه تقابلی با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی ندارد و با رعایت این موازین می‌توان برگزار کرد.

به گزارش ایکنا از گیلان، حجت‌الاسلام والمسلمین سعید مهدوی، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان گیلان امروز، 12 مردادماه در جلسه ستاد شئون فرهنگی در مناسبت‌های مذهبی استان، اظهار کرد: یکی از مهم‌ترین شعائر دینی، بزرگداشت یاد اولیای الهی به ویژه قیام امام حسین(ع) است.

وی با اشاره به اینکه شیعیان در سایه توسل و الگوگیری از اهل بیت(ع) هیچ وقت توسل خود را تعطیل نکرده اند، افزود: یکی از مصادیق تعظیم شعائر دینی این است که شیعیان خود را برای این ایام مهیا کنند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی گیلان با بیان اینکه توجه به مراسم سوگواری امام حسین(ع) هر ساله یک ذخیره روحی و معنوی را برای همگان به همراه داشته است، تصریح کرد: تعظیم شعائر یکی از مهمترین دغدغه‌های فرهنگی آحاد ملت ایران است.

مهدوی، به توطئه‌های رسانه‌های معاند درخصوص برگزاری مراسم عزاداری ایام محرم اشاره کرد و گفت: عزاداری مراسم محرم هیچ‌گونه تقابلی با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی ندارد و با رعایت این موازین می‌توان برگزار کرد.

وی با تأکید بر اینکه با حذف بعضی از رسومات و تشریفات به نوع ویژه و کارآمدتر می‌توان جلسات عزاداری را با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی برگزار کرد، متذکر شد: هیئت‌های عزاداری امسال تلاش زیادی را برای رعایت مسائل بهداشتی انجام می‌دهند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی گیلان خاطرنشان کرد: از ظرفیت معنوی و مذهبی جلسات عزاداری می‌توان برای مدیریت بحران اجتماعی و مسائل روحی و روانی‌ مانند ویروس کرونا استفاده کرد.

مهدوی با بیان اینکه در مقابله با بیماری کرونا یکی از ظرفیت‌های خوب بهره‌مندی از توسل است، عنوان کرد: از ظرفیت بزرگ معنوی عزاداری و توسل به اهل بیت(ع) برای کمک به آسیب‌دیدگان ویروس کرونا با رعایت موازین بهداشتی استفاده می‌کنیم.

وی به ضوابط اجرای برگزاری مراسم‌ عزاداری اشاره کرد و گفت: برگزاری مراسم در اماکن و فضاهای باز، رعایت کاهش ساعت برگزاری مراسم، رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی در مراسم عزاداری، استفاده از ماسک به صورت مستمر و... از مهمترین نکات مدیریت مراسم‌ عزاداری ایام محرم در هیئت‌های مذهبی، مساجد، حسینیه‌ها و تکایاست.

این مسئول فرهنگی ممنوعیت هرگونه پذیرایی در جریان برگزاری مراسم عزاداری را یکی از دستورالعمل‌های اجرای مراسم‌های عزاداری دانست و تاکید کرد: تهیه نذورات به صورت بسته‌بندی صورت می گیرد و برگزاری هیئت ها صرفا بدون نقل مکان است.

انتهای پیام
captcha