درخواست اقامه نماز عید قربان در اوگاندا و اعلام ممنوعیت در نیجریه
کد خبر: 3913416
تاریخ انتشار : ۰۸ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۹:۵۰

درخواست اقامه نماز عید قربان در اوگاندا و اعلام ممنوعیت در نیجریه

مفتی اعظم اوگاندا خواستار بازگشایی مساجد در روز عید قربان شد. این در حالی است که دولت نیجریه برگزاری نماز روز عید قربان را در مکان همیشگی خود لغو کرده است.

به گزارش ایکنا به نقل از The Observer، شیخ سیرمان کاسوله اندیرانگاوا (Siriman Kasule Ndirangwa) مفتی اعظم اوگاندا از رئیس جمهور این کشور خواست که دستور بازگشایی مساجد این کشور را در روز عید قربان صادر کند.

اندیرانگاوا گفت: در زمان قرنطینه به دلیل کووید-19، ما باید به خدا نزدیک‌تر باشیم و به همین دلیل از دولت درخواست می‌کنیم مساجد را باز کند زیرا خداوند ارزش نماز جماعت را بیشتر از نماز فرادی می‌داند.

مفتی اعظم اوگاندا افزود: انتظار می‌رود عید قربان امسال 31 جولای (10 مرداد) باشد و به همه مسلمانان توصیه می‌شود ضمن جشن گرفتن این روز از دستورالعمل‌های بهداشتی پیروی کنند.

از سوی دیگر دولت حوزه فدرال مرکزی نیجریه به دستور محمد موسی بِلو (Mohammed Musa Bello) وزیر این دولت، برگزاری نماز عید قربان را در محوطه ملی برگزاری نماز عید در شهر آبوجا پایتخت این کشور لغو کرد.

به گزارش The Nation، بلو به نمازگزاران توصیه کرده که نماز این عید را در مساجد محلی بخوانند.

پیش از این هم ایالت اوسون در جنوب غربی این کشور، محدودیت‌هایی برای برگزاری نماز عید قربان وضع کرده بود؛ از جمله برگزاری این نماز بین ساعت 8 تا 10 صبح روز عید.

انتهای پیام
captcha