استفاده از منبر وحدت‌آفرین مسجد و دانشگاه؛ ویژگی مولوی «نیازی»
کد خبر: 3911824
تاریخ انتشار : ۳۱ تير ۱۳۹۹ - ۱۶:۴۸
مولوی حبیب‌الله حسام مطرح کرد:

استفاده از منبر وحدت‌آفرین مسجد و دانشگاه؛ ویژگی مولوی «نیازی»

رئیس شورای اخوت اسلامی و عضو شورای عالی مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی، استفاده از منبر مسجد و دانشگاه برای رساندن پیام وحدت و برادری میان مذاهب اسلامی را از ویژگی‌های مولوی ایاز نیازی دانست.

استفاده از منبر وحدت‌آفرین مسجد و دانشگاه؛ ویژگی مولوی «نیازی»

به گزارش ایکنا؛ وبیناری با موضوع بررسی شخصیت وحدت‌گرای «مولوی ایاز نیازی» از شخصیت‌های کم‌نظیر تقریبی افغانستان روز سه‌شنبه، 31 تیرماه از سوی مجمع تقریب مذاهب اسلامی برگزار شد.

 
مولوی حبیب‌الله، رئیس شورای اخوت اسلامی و عضو شورای عالی و مجمع عمومی مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی و رئیس این وبینار در سخنانی گفت: دکتر نیازی از شخصیت‌های برجسته جهان اسلام بود. وی درد کشیده و با احساس بود و مشکلات جهان اسلام را به خوبی می‌شناخت دوست و دشمن را به خوبی تشخیص داده بود.
 
وی افزود: مولوی نیازی اولویت‌های دنیای اسلام را می‌دانست. او تشخیص داده بود که دنیای اسلام امروز در وضعیت بدی به سر می‌برد و مانند یک پیکر زخمی در جامعه بشری است. مولوی نیازی علت مشکلات جهان اسلام را نفاقی می‌دانست که در جوامع اسلامی چه از درون این جوامع و چه از طریق دشمنان و عوامل بیرونی وارد زندگی جامعه مسلمانان شده است. به همین دلیل او وحدت در دنیای اسلام را از مهمترین مسائل و اولویت‌ها می‌دانست.
 
مولوی حبیب‌الله تأکید کرد: او از منبر تلویزیون، مسجد و دانشگاه برای رساندن پیام وحدت، برادری، مودت، دوستی و مهربانی براساس آیه قرآن کریم «اشداء علی الکفار رحماء بینهم» با ظرافت استفاده می‌کرد.
استفاده از منبر وحدت‌آفرین مسجد و دانشگاه؛ ویژگی مولوی «نیازی»
مولوی ایاز نیازی؛ روحانی سرشناس افغانستان و از پرچم‌داران تقریب مذاهب
 وی ادامه داد: دشمنان گاه نفاق قومی درست می‌کنند و گاه نفاق فرقه‌ای و مذهبی. ثروت مسلمانان را به غارت بردند و عظمت و سروری را از دنیای اسلام گرفتند و سرنوشت مسلمانان جز محرومیت از علم، دانایی و محرومیت اقتصادی و دوری از دستاوردهای بشری و از فرهنگ و تمدن عالیرقم نخورد. مولوی نیازی تلاش می‌کرد مذاهب اسلامی به هم نزدیک‌تر شوند و اختلافات کمرنگ شود و امت اسلامی در سایه قرآن و سنت در صف مرصوص جمع شوند. دشمنان او را که منادی وحدت و مانع اهداف شوم آنها بود، از ما گرفتند و در مسجد، خانه خدا خون او را ریختند. اما شخصیت‌های دلسوز اسلامی باید راه او را ادامه دهند و پیکر زخمی جهان اسلام را علاج کنیم. امروز خوشبختانه می‌بینیم که بیداری اسلامی دشمن را زبون ساخته است و مسلمانان در حال رشد هستند و دعوت رحمانی اسلامی به پیش می‌رود و دشمنان از این بیم دارند.
انتهای پیام
captcha