کاهش اهدای خون در استان تهران
کد خبر: 3906513
تاریخ انتشار : ۰۳ تير ۱۳۹۹ - ۱۵:۴۶

کاهش اهدای خون در استان تهران

اداره‌کل انتقال خون استان تهران از کاهش 12 درصدی مشارکت مردم در اهدای خون در سه ماهه نخست سال جاری نسبت به مدت مشابه در سال گذشته خبر داد.

کاهش اهدای خون در استان تهرانبه گزارش ایکنا به نقل از وبدا، سازمان انتقال خون استان تهران اعلام کرد: ۸۶ هزار و ۶۳۸ پایتخت‌نشین در بهار سال ۱۳۹۹ به مراکز اهدای خون سطح استان تهران مراجعه کردند که نسبت به وضعیت مشابه سال گذشته، کاهش ۱۲ درصدی مشارکت مردم در اهدای خون خود مشاهده می‌شود.

از نوروز تا پایان خرداد ۱۳۹۹، مراکز اهدای خون تهران شاهد حضور ۸۶ هزار و ۶۳۸ علاقه‌مند به فرهنگ اهدای خون بود که از این میان، ۷۰ هزار و ۱۹۵ نفر موفق شدند نام خود را در حلقه اهداکنندگان خون ثبت کنند.

از مجموع آمار اهداکنندگان خون در آخرین بهار قرن در استان تهران، ۳۲ هزار و ۸۶۰ نفر از اهداکنندگانی بودند که به صورت مستمر به یاری بیماران می‌آیند، ۲۳ هزار و ۴۲۳ نفر هم کسانی بودند که در سال‌های قبل هم سابقه انجام این کار الهی را داشتند و ۱۳ هزار و ۹۱۲ نفر هم برای اولین بار در جمع کسانی قرار گرفتند که مهربانی و وفاداریشان، نجات بخش زندگی بیماران است.

براساس این گزارش، در سه ماهه اول سال ۱۳۹۹ و به علت شیوع ویروس کرونا، شاهد کاهش ۱۲ درصدی آمار حضور مردم نسبت به وضعیت مشابه در سال گذشته بودیم که امیدواریم با حضور پرشورتر مردم، فرآیند تأمین فرآورده‌های خونی مورد نیاز بیماران در بیش از ۱۶۰ مرکز درمانی و بیمارستانی سطح پایتخت با موفقیت انجام شود.
انتهای پیام
captcha