برگزاری رزمایش کمک مومنانه «اهدای خون» در گیلان
کد خبر: 3905065
تاریخ انتشار : ۲۶ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۴

برگزاری رزمایش کمک مومنانه «اهدای خون» در گیلان

مسئول بسیج مساجد و محلات گیلان از برگزاری رزمایش کمک مومنانه برای اهدای خون همزمان با کشور در گیلان خبر داد و گفت: هدف از برگزاری این رزمایش، بهره مندی افراد نیازمند از گروه‌های خونی است.

به گزارش ایکنا از گیلان، حجت الاسلام والمسلمین حاتم نصیر نژاد، مسئول سازمان بسیج مساجد و محلات سپاه قدس استان گیلان امروز، 26 خردادماه در جمع خبرنگاران، با اشاره به رسالت سازمان بسیج مساجد و محلات سپاه، اظهار کرد: جذب و ساماندهی جوانان و نوجوانان در مساجد و سایر فعالیت‌های مسجد، یکی از مهم‌ترین وظایف بسیج مساجد است.

وی با اشاره به برگزاری رزمایش کمک مومنانه برای اهدای خون همزمان با کشور در گیلان، افزود: هدف از برگزاری این رزمایش، بهره مندی افراد نیازمند از گروه‌های خونی است و اهداکنندگان خون می توانند با مراجعه به پایگاه‌ها، به یاری بیماران نیازمند بشتابند.

مسئول بسیج مساجد و محلات گیلان درخصوص پایگاه های اهدای خون طرح کمک مومنانه در استان، یادآور شد: دو پایگاه برای اهدای خون در شهر رشت در نظر گرفته شده که یک پایگاه در میدان فرهنگ و یک پایگاه در میدان شهرداری، جنب مجتمع خانم الانبیاء(ص) از ساعت هشت صبح تا ۱۳ ظهر دایر است.

حجت الاسلام نصیر نژاد با اشاره به اقدامات این سازمان در ایام کرونایی، گفت: غسل و کفن و دفن اموات، توزیع ماسک و دارو در بین نیازمندان، پخت نان و غذای گرم رایگان، توزیع بسته‌های معیشتی، حضور در مراکز درمانی، ذبح گوسفند برای گوشت، توزیع مرغ و... از اقدامات بسیجیان فعال در مساجد و محلات در ایام کرونایی استان گیلان است.

وی با اشاره به فعالیت بیش از دو هزار پایگاه بسیج در مساجد گیلان، تصریح کرد: با توجه به جایگاه مساجد به ویژه در گام دوم انقلاب، تلاش داریم تا فعالیت‌های آموزشی، فرهنگی، اجتماعی و سیاسی در این اماکن انجام شود.

مسئول بسیج مساجد و محلات گیلان، از تشکیل گردان گروه های جهادی طلاب در مساجد و محلات استان خبر داد و خاطرنشان کرد: ۸۰ گروه جهادی از بسیجیان فعال در سازمان بسیج مساجد و محلات سپاه قدس گیلان در ایام کرونا در کنار کادر درمان به خدمت هموطنان پرداختند.

حجت الاسلام نصیر نژاد، با اشاره به مجموع کمک های جمع آوری شده از مساجد اهل سنت در استان گیلان در ایام کرونا، عنوان کرد: مساجد اهل سنت استان گیلان دو هزار و 248 بسته معیشتی و هر بسته به ارزش ۲۵۰ هزار تومان جمع آوری و در میان آسیب دیدگان ناشی از کرونا توزیع کردند. همچنین مجموع کمک های نقدی مساجد اهل سنت نیز در ایام کرونا ۸۰ میلیون تومان است.

انتهای پیام
captcha