تجلیل از 2 شهید گیلانی دفاع مقدس و مدافع سلامت در کنگره ملی فاتحان خرمشهر
کد خبر: 3901019
تاریخ انتشار : ۰۳ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۰

تجلیل از 2 شهید گیلانی دفاع مقدس و مدافع سلامت در کنگره ملی فاتحان خرمشهر

مدیرکل بنیاد شهید گیلان، از تجلیل از 36 ایثار در کنگره ملی تجلیل از ایثارگران و فاتحان خرمشهر خبر داد و اضافه کرد: شهید «داود حق وردیان» یکی از فرماندهان گیلانی حماسه فتح خرمشهر و شهید دکتر «وحید منصف» یکی از شهدای گیلانی مدافع سلامت در این مراسم تجلیل شدند.

به گزارش ایکنا از گیلان، عبدالله پاکاری مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان گیلان امروز، سوم خرداد در حاشیه سیزدهمین کنگره ملی تجلیل از ایثارگران و فاتحان خرمشهر که به صورت مجازی با حضور خانواده های معظم شهدا و ایثارگران و قرائت پیام رئیس جمهور برگزار شد، در گفت وگو با خبرنگاران، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای دفاع مقدس و حماسه سوم خرداد، اظهار کرد: استان گیلان 260 شهید در عملیات «الی بیت المقدس» دارد.

وی سوم خرداد سال 61 را یکی از برجسته ترین رخدادهای تاریخ دفاع مقدس و ایران اسلامی دانست و تصریح کرد: هرچقدر درباره عظمت حماسه آزادسازی خرمشهر و دستاوردهای عملیات الی بیت المقدس بگوییم کم گفتیم و این گنجینه تمام ناشدنی است.

مدیرکل بنیاد شهید گیلان آزادسازی خرمشهر را به مثابه یک معجزه الهی دانست و خاطرنشان کرد: بسیاری از ابعاد عملیات فتح خرمشهر هنوز برای افرادی که از دانش نظامی برخوردار هستند روشن نشده است.

پاکاری دوران دفاع مقدس را یک مقطع پرافتخار در تاریخ ایران دانست و گفت: سوم خرداد نقطه عطف دفاع مقدس است و امروز وظیفه داریم دستاوردهای مهم این حماسه بزرگ را برای نسل حاضر استخراج و تبیین کنیم.

وی با بیان اینکه همه ساله در چنین روزی کنگره ملی تجلیل از ایثارگران و فاتحان خرمشهر برگزار می شود، عنوان کرد: امسال به واسطه تقارن این ایام با شیوع ویروس کرونا و لزوم توجه به حفظ سلامت جامعه، این کنگره به صورت مجازی برگزار شده است.

مدیرکل بنیاد شهید گیلان، ایثارگری های کادر درمان در روزهای کرونایی را مصداق ایثار اجتماعی دانست و تصریح کرد: در کنگره امسال از پزشکان و پرستارانی که طی سه ماه اخیر جانفشانی کردند نیز تجلیل به عمل آمده است، زیرا این عزیزان خاطرات دوران دفاع مقدس را دوباره زنده کردند.

وی از تجلیل از 36 ایثارگر در کنگره امسال خبر داد و اضافه کرد: شهید «داود حق وردیان» یکی از فرماندهان گیلانی حماسه فتح خرمشهر و شهید دکتر «وحید منصف» یکی از شهدای گیلانی مدافع سلامت در این مراسم تجلیل شدند.

پاکاری همچنین از رونمایی از نرم افزار چندرسانه ای «نوید شاهد» در حاشیه برگزاری کنگره ملی تجلیل از ایثارگران و فاتحان خرمشهر در گیلان خبر داد و خاطرنشان کرد: این نرم افزار موبایلی شامل کلیه آثار مربوط به شهدا و تولیدات فرهنگی در حوز ایثار و شهادت است. پژوهشگران و علاقمندان به فرهنگ ایثار و شهادت می توانند با استفاده از این نرم افزار چندرسانه ای علاوه بر بهره مندی از کتب و نشریات و اسناد و وصیت نامه ها و عکس ها و دست نوشته های شهدا، بازدید مجازی از گلزارهای شهدا و موزه شهدا داشته باشند.

انتهای پیام
captcha