نیازمند توجه به راه و کلام و اندیشه نورانی امام(ره) هستیم
کد خبر: 3900632
تاریخ انتشار : ۰۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۷:۱۸

نیازمند توجه به راه و کلام و اندیشه نورانی امام(ره) هستیم

استاندار گیلان با اشاره به شدت دشمنی ها با انقلاب اسلامی به ویژه در ماه های اخیر، ادامه داد: در این برهه حساس نیازمند توجه به راه و کلام و اندیشه نورانی امام راحل هستیم تا اتحاد و انسجام و وفاق و همدلی خودمان را حفظ کنیم.

به گزارش ایکنا از گیلان، ارسلان زارع، استاندار گیلان امروز، اول خردادماه در جلسه هماهنگی بزرگداشت ارتحال معمار کبیر انقلاب اسلامی در گیلان، ضمن گرامیداشت سالروز آزادسازی خرمشهر و حماسه سوم خرداد، اظهار کرد: سوم خرداد حماسه ای غرورآفرین و از ایام الله انقلاب اسلامی است.

وی فرمایشات ارزشمند مقام معظم رهبری در روز جهانی قدس امسال را بسیار کارگشا دانست و تصریح کرد: نه تنها مردم سرافراز ایران، بلکه کشورهای بزرگ اسلامی و حتی ملت های آزادی خواه جهان نیز از بیانات و رهنمودهای رهبر انقلاب بهره مند خواهند شد.

استاندار گیلان با اشاره به گذشته سه دهه از ارتحال ملکوتی امام خمینی(ره)، افزود: امروز اندیشه های تابناک این شخصیت روشن ضمیر و فرزانه نه فقط برای ملت ایران و امت اسلام، بلکه برای مردم جهان دارای درخشش  تلالو است.

زارع، با بیان اینکه سیره امام راحل سراسر الگو و اسوه است، عنوان کرد: سیره بنیانگذار کبیر انقلاب مجموعه ای از اخلاق اسلامی، کرامت انسانی، خودباوری، امیدبخشی، عزت نفظ، نظم و انضباط و فصل الخطاب قرار دادن قانون است. در واقع خصلت ها و سجایای نیک همه در سیره امام وجود دارد و باید مد نظر همگان قرار گیرد.

وی راه امام را راهی روشن و پرفروغ دانست و گفت: راه امام همان راه رهبری است که از انقلابی گری و تلاش برای عزت بخشی به اسلام و انقلاب و ملت ایران نشات می گیرد.

استاندار گیلان، با بیان اینکه دشمنان اسلام و انقلاب اسلامی از همان روزهای نخست پیروزی رو به روی انقلاب و ملت قرار گرفتند، خاطرنشان کرد: این دشمنی های در عرصه های نظامی و اقتصادی در قالب جنگ تحمیلی و تحریم های ظالمانه ادامه داشته و دارد، اما دشمن امروز علیه جمهوری اسلامی جنگ جدیدی را آغاز کرده است.

زارع، با اشاره به شدت دشمنی ها با انقلاب اسلامی به ویژه در ماه های اخیر، ادامه داد: در این برهه حساس نیازمند توجه به راه و کلام و اندیشه نورانی امام راحل هستیم تا اتحاد و انسجام و وفاق و همدلی خودمان را حفظ کنیم.

وی با بیان اینکه امام خمینی(ره) در هیچ مقطعی نسبت به آینده روشن انقلاب ناامید نشد، گفت: امروز آحاد ملت ایران وظیفه دارد با استعانت و کمک خواهی از سیره نورانی امام و بیانات حکیمانه مقام معظم رهبری رویکردهای امیدبخش و امیدآفرینانه داشته باشد تا این انقلاب و نظام عزت و تعالی روزافزون پیدا کند.

نماینده عالی دولت در گیلان، با اشاره به شیوع بیماری همه گیر کرونا و وجود محدودیت های بهداشتی در اجرای برنامه ها و بزرگداشت های ملی و مذهبی، یادآور شد: در حال حاضر امکان برگزاری تجمع میلیونی مردم در مرقد مطهر امام و برگزاری بزرگداشت های استانی ویژه مراسم ارتحال نیست لذا باید با تبیین اندیشه های معمار کبیر انقلاب به برنامه های رسانه ای و تکنولوژی های فضای مجازی غنابخشی کنیم تا نسل جوانی که امام را درک نکرده، با حیات طیبه ایشان آشنایی و انس پیا کند.

وی با تاکید بر لزوم تبلیغات محیطی پرمحتوا در راستای 14 خرداد، خاطرنشان کرد: اگرچه با شیوع بیماری کرونا مواجه هستیم، اما مردم کم کم زندگی کردن با این ویروس را یاد گرفته اند و در خیابان ها حضور دارند لذا یکی از ابزارهای مناسب برای انتقال فرهنگ استفاده از المان های هنری در تبلیغات محیطی با محوریت اندیشه و سیره امام خمینی(ره) است که باید توسط شهرداران و دهیاران پیگیری شود.

زارع، با بیان اینکه در راستای بزرگداشت ایام ارتحال امام خوبی ها باید بیشتر به ظرفیت های درون استانی بپردازیم، گفت: گفت وگو با یادگاران آن دوران و مبارزان انقلابی گیلانی در رسانه ملی و فضای مجازی بسیار اثرگذار خواهد بود.

استاندار گیلان، همچنین خواستار برگزاری مسابقات مجازی فرهنگی و هنری توسط دستگاه های مرتبط شد و اضافه کرد: باید ویژه برنامه های ارتحال امام در سال جاری را در شان و موثر برای انتقال فرهنگ و اندیشه امام برگزار کنیم.

وی با بیان اینکه مردم در شب های قدر به خوبی نشان دادند که پایبند به پروتکل های بهداشتی هستند، متذکر شد: تمهیدات لازم برای برگزاری مراسمات ایام ارتحال در شهرستان سفید و کم خطر اندیشیده شود.

انتهای پیام
captcha