مردم گیلان 30 زندانی جرایم غیرعمد را آزاد کردند
کد خبر: 3900357
تاریخ انتشار : ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۱

مردم گیلان 30 زندانی جرایم غیرعمد را آزاد کردند

رئیس ستاد دیه گیلان با بیان اینکه 30 نفر از زندانیان جرایم غیرعمد در گیلان در ماه رمضان امسال به آغوش خانواده هایشان بازگشتند، گفت: سه میلیارد تومان از بدهی هفت میلیارد تومانی این زندانیان را شاکیان بخشیدند.

علیرضا یزدانی، رئیس ستاد دیه استان گیلان در گفت وگو با ایکنا از گیلان، از آزادی زندانیان جرایم غیرعمد گیلان خبر داد و اظهار کرد: از ابتدای ماه رمضان امسال تاکنون 30 زندانی جرایم غیرعمد استان گیلان با هفت میلیارد تومان دیه، جریمه و بدهی از زندان ها آزاد شدند.

وی افزود: سه میلیارد تومان از بدهی هفت میلیارد تومانی این زندانیان را شاکیان بخشیدند، یک میلیارد تومان با کمک خیران و ستاد دیه گیلان تامین و سه میلیارد تومان مابقی با حکم مراجع قضایی و پذیرش تقاضای اعسار زندانیان تقسیط شد.

رئیس ستاد دیه گیلان با بیان اینکه امسال به دلیل شیوع بیماری ویروسی کرونا جشن گلریزان برای آزادی زندانیان جرایم غیرعمد در گیلان برگزار نمی شود، اضافه کرد: زکات فطریه گیلانیان برای تامین بخشی از بدهی زندانیان جرایم غیرعمئ به عنوان دومین استان بعد از تهران به صورت غیرحضوری جمع آوری می شود.

یزدانی با اشاره به اینکه ماه رمضان امسال، برای 4000 خیر شهرستان رشت دعوت نامه ها جمع آوری کمک فرستاده شده است، گفت: خیران استان تاکنون 363 میلیون تومان برای آزادی زندانیان کمک کردند.

وی از آزادی 411 زندانی جرایم غیرعمد در سال گذشته خبر داد و خاطرنشان کرد: این زندانیان 175 میلیارد تومان دیه، جریمه و بدهی داشتند که از این مبلغ 63 میلیارد تومان را شاکیان بخشیدند، 11 میلیارد تومان را خیران و ستاد دیه استان فراهم آورد، 718 میلیون تومان را خانواده زندانیان تامین کردند و 100 میلیون تومان باقی مانده را مراجع قضایی تقسیط کردند.

این مقام مسئول از خیران گیلانی خواست کمک های خود را به شماره حساب 010545161706 بانک ملی و 0800209900 بانک تجارت و کارت بانکی به شماره 5859837000516498 ستاد دیه گیلان واریز کنند.

رئیس ستاد دیه گیلان، با تاکید بر مهمترین وظیفه و رسالت ستاد دیه در زمینه پیشگیری، اضافه کرد: همه کسانی که در جامعه دارای مسئولیت هستند باید همت کرده تا بتوانیم با فرهنگ سازی و تبلیغات مناسب جهت آگاه سازی مردم را در زمینه جرایم غیرعمد فراهم آورده و باعث جلوگیری از ورود ناخواسته این دست از انسان ها به زندان شویم.

انتهای پیام
captcha