رایزن فرهنگی جدید ایران در ایتالیا معرفی شد
کد خبر: 3898009
تاریخ انتشار : ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۳

رایزن فرهنگی جدید ایران در ایتالیا معرفی شد

مراسم معارفه و تقدیر از رایزنان جدید و پیشین فرهنگی ایران در ایتالیا برگزار و از خدمات اکبر قولی در مدت مأموریت خود در ایتالیا تقدیر شد.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از روابط عمومی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، اکبر قولی، رایزن فرهنگی ایران در رُم طی سخنانی در این مراسم، به تشریح برخی اقدامات انجام شده در بخش‌های مختلف فرهنگی، فضای مجازی و راه‌اندازی سایت رایزنی فرهنگی کشورمان به زبان ایتالیایی پرداخت و از همکاری و همراهی سفیر ایران و همکارانشان تقدیر و تشکر کرد. وی همچنین ضمن برشمردن سوابق و تجربیات مطلوب محمدتقی امینی، برای وی آرزوی موفقیت کرد.

محمدتقی امینی، رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در رُم ضمن تشکر فراوان از قولی به خاطر زحمات و فعالیت‌هایی که در مدت مأموریت خود انجام داده است، با ارائه گزارش مختصری درباره برنامه‌ها و فعالیت‌های رایزنی فرهنگی ایران، بر لزوم ایجاد ارتباطات فرهنگی گسترده تأکید و مراتب آمادگی رایزنی با مراکز علمی و فرهنگی را اعلام کرد.

وی در ادامه سخنانش به بیان روابط فرهنگی بین دو کشور ایران و ایتالیا و همچنین، توسعه روابط فرهنگی براساس اسناد بالادستی و تلاش برای اجرایی شدن موافقت‌نامه فرهنگی و برنامه اجرایی مبادلات برای معرفی و ارائه تصویر درست از ایران اسلامی پرداخت.

امینی اظهار کرد: تلاش خواهیم کرد تا در آینده برنامه‌ها را براساس اولویت‌های پیش‌بینی شده طراحی کنیم؛ البته این مهم با همکاری و حمایت سفارت ایران محقق خواهد شد. ما همواره تلاش می‌کنیم تا نسبت به معرفی فرهنگ و تمدن و دستاوردهای ایران اسلامی گام‌های مهمی برداریم.

وی درباره همکاری با ایرانیان مقیم، ترویج زبان فارسی، رصد و پایش تحولات فرهنگی و اهمیت فضای مجازی، نقطه نظرات خود را بیان کرد و گفت: تقویت مناسبات گسترده فرهنگی دو کشور ایران و ایتالیا جز اولویت‌های سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی است و امیدواریم در آینده شاهد گسترش روزافزون آن باشیم.

سفیر کشورمان در ادامه این مراسم، از زحمات و همکاری خوب اکبر قولی تشکر کرد و گفت: در این مدت وی همکاری خوبی با سفارت و بخش‌های مختلف آن داشت و از خداوند بزرگ آرزوی سلامتی و موفقیت برای قولی و خانواده وی مسئلت می‌کنم.

انتهای پیام
captcha