تشکیل روزانه 700 کلاس مجازی در المصطفی(ص)
کد خبر: 3888268
تاریخ انتشار : ۱۳ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۹

تشکیل روزانه 700 کلاس مجازی در المصطفی(ص)

معاون آموزش جامعةالمصطفی(ص) با بیان اینکه روزانه 700 کلاس مجازی در المصطفی(ص) تشکیل می‌شود، به شایعاتی در مورد معرفی طلاب چینی به عنوان منشا کرونا پاسخ داد و گفت: حتی قبل از دی ماه سال 98 به هیچ وجه ورودی از کشور چین نداشتیم. قبل از قرنطینه دولت نیز تمامی واحدهای آموزشی و خوابگاهی المصطفی(ص) قرنطینه کردیم؛ به گونه‌ای که هیچ طلبه‌ای حق خروج از واحد آموزشی را نداشت.

جزایریحجت‌الاسلام والمسلمین حمید جزایری، معاون آموزش جامعةالمصطفی(ص)، در گفت‌وگو با ایکنا، گفت: بعد از پدیدارشدن ویروس کرونا شاید از اولین مجموعه‌هایی که در بخش آموزش به سمت کلاس‌های مجازی و آنلاین رفت، جامعةالمصطفی(ص) بود و حتی قبل از اینکه نهادهای دیگر این کار را انجام دهند با تشکیل جلسات کارشناسی این کار را انجام داد.

وی افزود: از اوایل اسفندماه تمامی کلاس‌های آموزشی در تمامی دوره‌ها، مقاطع و واحدهای آموزشی قم و خارج قم به صورت مجازی از طریق سیستم سجای آموزشی و به صورت آنلاین با ارائه صوت و تصویر و با استفاده از شبکه‌های مجازی به عنوان مکمل سامان یافت.

معاون آموزش جامعةالمصطفی(ص) تصریح کرد: بیش از یک ماه است که طلاب در داخل منازل خود همه دروس را به صورت مجازی آموزش می‌بینند و این کار به صورت طبیعی باعث کاهش تردد نیروهای انسانی اعم از استاد و طلبه شده است.

وی اضافه کرد: این موضوع همچنین سبب می‌شود تا طلاب از مباحث علمی و آموزشی عقب نمانند؛ حتی در هفته اول فروردین که تعطیلی رسمی بود، بسیاری از کلاس‌های مجازی ما برقرار شد و تا پایان نیم‌سال آموزشی این فرایند ادامه خواهد یافت.

معاون آموزش جامعةالمصطفی(ص) بیان کرد: از آنجاکه سیستم آموزش مجازی آنلاین استفاده می‌شود استاد و شاگردان به صورت دوسویه، قابلیت انتقال پیام را با یکدیگر دارند و ان‌شاءالله بتوانیم آزمون‌ها و امتحانات را هم به همین روش برگزار کنیم تا بر اساس سیاست‌های ستاد ملی مقابله با کرونا از هر تجمعی جلوگیری شود.

آغاز آموزش مجازی از 6 اسفند

جزایری با بیان اینکه آموزش مجازی از همان اوایل اسفندماه آغاز شده و تا زمانی که شرایط ویژه در کشور وجود داشته باشد، از این روش بهره خواهیم گرفت، تصریح کرد: در عین حال که این شرایط سخت و باعث صدمات و خساراتی شد، ولی با تدبیر خوبی که انجام شد به فرصتی آموزشی تبدیل شده و حتی خواهیم توانست بخشی از آموزش‌های خود را در شرایط سلامت و عافیت هم ادامه دهیم که در کاهش برخی آسیب‌ها، هزینه‌ها و ... هم مؤثر خواهد بود.

وی در پاسخ به چرایی این سؤال که با انتشار کرونا شایعاتی در مورد المصطفی(ص) و اینکه منشأ آن این نهاد بوده مطرح شد، بیان کرد: ما حتی قبل از دی ماه سال 98 مطلقاً و به هیچ وجه ورودی از کشور چین نداشتیم و طلابی که بودند ماه‌ها قبل از آن در کشور بودند.

جزایری تصریح کرد: از طرفی کرونا مخصوص ایران نیست و تقریباً تمامی کشورهای دیگر درگیر آن هستند؛ بنابراین اینکه گفته شود قم منشأ کرونا و پخش آن در منطقه و جهان بوده هیچ وجهی ندارد و نمی‌توان مدعی شد که از المصطفی(ص) به آمریکا و اروپا رفته است.

وی اضافه کرد: قبل از قرنطینه دولت، تمامی واحدهای آموزشی و خوابگاهی خودمان را قرنطینه کرده بودیم؛ مثلاً در آشتیان، اصفهان و قم طلاب در داخل مدارس قرنطینه شدند، به گونه‌ای که هیچ طلبه‌ای حق خروج از واحد آموزشی را نداشت و تمامی نیازهای آنان از سوی مدرسه تأمین می‌شد.

معاون آموزش جامعةالمصطفی(ص) اظهار کرد: جامعةالمصطفی(ص) از ششم اسفندماه آموزش مجازی را آغاز و حضور طلاب را به حداقل رساند، ولی طبیعی است که دشمنان ایران و اسلام با فرهنگ اسلامی و نهاهای نشردهنده این فرهنگ عناد بورزند که البته عناد آنان برای ما ارزشی ندارد و طبیعی هم هست.

عناد دشمنان در معرفی المصطفی به عنوان منشأ کرونا 

معاون آموزش المصطفی(ص) اظهار کرد: منشا این شایعات مجموعه‌هایی هستند که با استقلال کشور و توسعه فرهنگ دینی موافق نیستند وگرنه طلاب از هر نقطه دنیا که بخواهند وارد المصطفی شوند، آزمایشات بسیار سخت پزشکی از آنان به عمل می‌آید که مختص این دوره هم نیست و از قبل هم وجود داشته است.

وی افزود: آزمایشات ما در بدو پذیرش طلاب از هر کشوری که باشند بسیار سخت است و حتی اگر برخی بیماری‌ها که از نظر نظام پزشکی ایران قابل قبول است در فردی وجود داشته باشد به کشورشان بازگشت داده می‌شوند؛ لذا افتخار می‌کنیم که به سلامت طلاب و جامعه خود احترام قائلیم و به معیارهای پزشکی در حین تحصیل و بدو آن پایبندی شدیدی داریم.

انتهای پیام
captcha