برگزاری نشست تخصصی «آزادی عقیده و آزادی بیان» در ساری
کد خبر: 3874358
تاریخ انتشار : ۰۶ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۵:۴۷

برگزاری نشست تخصصی «آزادی عقیده و آزادی بیان» در ساری

گروه معارف ــ عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی مازندران در نشست تخصصی به سوی گفتمان قرآنی با موضوع با «آزادی عقیده و آزادی بیان» گفت: در نظام دینی شخص مرتد، تنها در صورتی که تبلیغ و توطئه علیه نظام اسلامی کند، با او برخورد می‌شود.

برگزاری نشست تخصصی «آزادی عقیده و آزادی بیان» در ساریبه گزارش ایکنا از مازندران بیست و جهارمین نشست تخصصی به سوی گفتمان قرآنی با موضوع؛ «آزادی عقیده و آزادی بیان» با تکیه بر واکاوی تفسیری آیه ۲۵۶ سوره مبارکه بقره، «لَا إِکْرَاهَ فِی الدِّینِ» امروز ششم بهمن ماه در اداره کل حفظ و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران برگزار شد.
در این گفتمان علمی حجت‌الاسلام سید حسین حسینی کارنامی، طراح بحث و عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی مازندران، اظهار کرد: آیه ۲۵۶ سوره مبارکه بقره، «لَا إِکْرَاهَ فِی الدِّینِ» به عنوان یک اصل راهبردی در سرلوحه تعامل نظام مترقی اسلام با پیروان دیگر ادیان مطرح و پژوهش پیرامون آن، در رفع بسیاری از ابهام‌های اجرای احکام اسلام راه گشا است.

وی افزود: آزادی عقیده در اسلام، مبادی و مبانی و نیز حدودی دارد و آزادی در بیان نیز دارای حد و مرز است. همچنین اعدام مرتد با آزادی اندیشه و بیان منافات ندارد، زیرا در نظام دینی شخص مرتد، تنها در صورتی که تبلیغ و توطئه علیه نظام اسلامی کند، با او برخورد می‌شود و حکم تعرض به وی، همانند حکم تعرض به جاسوس در حکومت‌های لیبرال جهان است.

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی مازندران، گفت: آیاتی که بر اصل آزادی عقیده تصریح دارند، همه آن‌ها در مقام پذیرش اصل دین است، اما پس از پذیرش اسلام، حق برگشت همراه با ترویج و تبلیغ و توطئه از او سلب می‌شود.
وی افزود: ارتداد بر خلاف آزادی است و یک نوع تجاوز به حقوق عمومی به شمار می‌رود، زیرا عموم جامعه نظام اسلامی را پذیرفته‌اند و شخص مرتد در حقیقت می‌خواهد افکار و خواست عمومی را تضعیف کند.

به گزارش ایکنا، بیست و چهارمین نشست تخصصی به سوی گفتمان قرآنی در سالن کنفرانس اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران برگزار شد.

انتهای پیام
captcha