رابطه دینی و معنوی هزار ساله مردم گیلان با عتبات عالیات
کد خبر: 3867435
تاریخ انتشار : ۰۸ دی ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۱

رابطه دینی و معنوی هزار ساله مردم گیلان با عتبات عالیات

گروه اجتماعی - نماینده ولی فقیه در گیلان به سه موضوع اربعین، بازسازی عتبات عالیات و احداث مکانی برای اسکان زائران گیلانی در کربلا اشاره کرد و افزود: بیش از یک هزار سال است که مردم گیلان رابطه دینی و معنوی با عتبات عالیات دارند و هدف فعالیت اقتصادی نیست.

به گزارش ایکنا از گیلان، آیت‌الله رسول فلاحتی، نماینده ولی فقیه در استان گیلان امروز، 8 دی‌ماه در دیدار هیئت امنای ستاد بازسازی عتبات عالیات استان، با اشاره به دلدادگی گیلانی ها به ائمه اطهار(ع)، اظهار کرد: مردم گیلان در بازسازی آثار جنگ نیز مشارکت داشتند.

وی به سه موضوع اربعین، بازسازی عتبات عالیات و احداث مکانی برای اسکان زائران گیلانی در کربلا اشاره کرد و افزود: بیش از یک هزار سال است که مردم گیلان رابطه دینی و معنوی با عتبات عالیات دارند و هدف فعالیت اقتصادی نیست.

امام جمعه رشت با بیان اینکه شاهد احداث بناهایی در سامرا، کربلا، کاظمین و نجف توسط گیلانی ها در طول تاریخ هستیم، تصریح کرد: مردم به خاطر ولایت به ستاد بازسازی عتبات عالیات کمک می کنند.

آیت الله فلاحتی خواستار گزارش دهی منظم و شفاف فعالیت های انجام شده توسط ستاد بازسازی عتبات عالیات به مردم شد و بیان کرد: آنچه که در قالب کمک های مردمی جمع آوری می شود باید هزینه‌کرد آن مشخص باشد و اطلاع رسانی شود، زیرا این امر امیدواری مردم نسبت به انجام امور خیر را به دنبال دارد.

وی با بیان اینکه اگر با مردم با صداقت رفتار کنیم از ما می پذیرند، خاطرنشان کرد: گام گذاشتن در مسیر ائمه معصومین(ع) انسان مخلص را طلب می‌کند؛ بنابراین در این راه باید خود را خالص کنیم.

نماینده ولی فقیه در گیلان استفاده از کمک های مردمی را مسیر خطرناک عنوان کرد و یادآور شد: کسی که از وجوهات مردمی استفاده می کند باید پاسخگوی امام زمان(عج) باشد.

آیت‌الله فلاحتی با اشاره به اهمیت در کنار هم بودن متولیان و ساماندهی امور، اظهار کرد: اطلاع رسانی اقدامات انجام شده به مردم اثرگذار است، زیرا اگر مردم بدانند کمک های آنها در چه محلی هزینه شده، خوشحال می شوند و به متولیان اعتماد می کنند.

وی بر انجام کارها با روح جمعی تاکید کرد و افزود: اجازه دهید هر کسی که دغدغه دارد حرف خود را بزند؛ ضمن اینکه روش باید اخلاق‌مداری باشد، زیرا هنر این است که با توجه به ظرفیت‌های موجود این غافله را به سر منزل مقصود برسانیم.

غلامرضا عباسپور، رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات گیلان نیز، به خدمت‌رسانی 11 موکب این استان به زائران اربعین امام حسین(ع) در سال گذشته اشاره کرد و افزود: امسال تعداد 18 موکب گیلان به زائران کربلا خدمات ارائه کردند.

وی همچنین از افزایش زائران گیلانی در اربعین امام حسین(ع) خبر داد و خاطرنشان کرد: امسال 52 هزار زائر گیلانی به کربلا اعزام شدند؛ ضمن اینکه تعداد 17 هزار نفر زائر از آسیای میانه از مسیر گیلان به کربلا رفتند.

انتهای پیام
captcha