بیانیه گام دوم انقلاب با کمک دانشجویان به گفتمان عمومی تبدیل شود
کد خبر: 3862297
تاریخ انتشار : ۱۶ آذر ۱۳۹۸ - ۱۳:۵۰

بیانیه گام دوم انقلاب با کمک دانشجویان به گفتمان عمومی تبدیل شود

گروه اجتماعی - معاون فرهنگی سازمان جهاددانشگاهی گیلان گام دوم انقلاب را ‌گامی برای خودسازی، جامعه پرداری و تمدن سازی دانست و گفت: نیازمند تبدیل بیانیه گام دوم انقلاب به گفتمان عمومی با کمک دانشجویان هستیم.

حسین فرختار، معاون فرهنگی سازمان جهاددانشگاهی استان گیلان در گفت وگو با ایکنا از گیلان، با بیان اینکه 16 آذر به نماد بصیرت، دین داری، آرمان خواهی، آزادی طلبی و استکبارستیزی دانشجویان کشور تبدیل شده است، اظهار کرد: روز دانشجو فرصتی برای بازنگری هویت انقلابی دانشجویان ایران اسلامی است.

وی دانشجویان و دانشگاهیان را از تاثیرگذارترین و پیشروترین اقشار جامعه در آگاهی بخشی و بصیرت افزایی و ایجاد شور و شعور انقلابی دانست و افزود: دانشجویان به عنوان قشر فرهیخته و فهیم جامعه همیشه با حضور در عرصه های مختلف کشور عامل توسعه و پیشرفت بوده اند.

معاون فرهنگی سازمان جهاددانشگاهی گیلان 16 آذر را روز اعلام اعتقاد و اعتماد قلبی به نسلی دانست که نقشی اساسی و پایه‌ای در پیشرفت و آبادانی ایران داشته و دارند و تصریح کرد: قشر دانشجو و دانشگاهی نیروی فعال و پویای هر جامعه و بازوی توانمند علمی هر کشور محسوب می‌شود لذا دانشجویان باید با مسئولیت‌پذیری، حقیقت‌جویی و با تکیه بر استعدادهای خدادادی و بهره‌گیری از ثروت مادی و معنوی کشور در راه سربلندی و عزت ایران قدم بردارند.

فرختار ادامه داد: اگر روزی دانشجویان متعهد رسالت مبارزه با استعمار و استکبار خارجی و حاکمان فاسد داخلی را بر عهده داشتند، امروز می بایست با حفظ مواضع انقلابی و ضد استکباری، جهاد علمی را سرلوحه اندیشه و عمل خود قرار داده و بکوشند در این مقطع حساس تاریخی در برون رفت کشور از مشکلات اقتصادی نقشی سازنده ایفا کنند.

وی میدان دادن به قشر جوان و تحصیلکرده را یکی از پیش نیازهای رشد و بالندگی و تکامل جامعه دانست و گفت: پررنگ‌تر شدن نقش جوانان در عرصه تصمیم‌گیری و تقویت بنیه علمی کشور، آینده ایران اسلامی را تضمین خواهد کرد.

این مدرس دانشگاه با بیان اینکه نقش بی بدیل دانشگاه در توسعه و پیشرفت همه‌جانبه علمی، فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و اقتصادی بر هیچ کسی پوشیده نیست، خاطرنشان کرد: به فرموده بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی دانشگاه محور همه تحولات است لذا باید دانشجو را بشناسیم، به توانایی‌هایش ایمان بیاوریم و زمینه‌های اثرگذاری وی را در جامعه فراهم کنیم.

فرختار حضور هوشیارانه، بانشاط و فعال در صحنه را مطالبه مقام معظم رهبری از قشر دانشگاهی دانست و گفت: گام دوم انقلاب اسلامی طبق فرمایشات رهبر معظم انقلاب، ‌گامی برای خودسازی، جامعه پرداری و تمدن سازی است و لذا نیازمند تبدیل بیانیه گام دوم انقلاب به گفتمان عمومی با کمک دانشجویان هستیم.

وی با بیان اینکه دانشجویان زمان شناسی و دشمن شناسی را جرو اولویت های خود قرار دهند، عنوان کرد: علم بر خواسته از ایمان ظلم و ستم مستبدان و مستکبران را برنمی‌تابد و امروز استقلال، آزادی و امنیت کشور مرهون فداکاری جوانان تحصیلکرده‌ای است که در دوران انقلاب، دوران دفاع مقدس، دوران سازندگی و پس از آن راه را بر استعمار و استثمار کشور و ملت بستند.

معاون فرهنگی سازمان جهاددانشگاهی گیلان همچنین از دانشجویان خواست به کسب علم و دانش توام با خودسازی و تزکیه نفس بپردازند و یادآور شد: مهمترین دغدغه دانشجویان باید پیشرفت و عدالت باشد.

انتهای پیام
captcha