برگزاری طرح «حقوق شهروندی» در کانون‌های مساجد گیلان
کد خبر: 3861385
تاریخ انتشار : ۱۲ آذر ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۵

برگزاری طرح «حقوق شهروندی» در کانون‌های مساجد گیلان

گروه اجتماعی - مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد گیلان با بیان اینکه استفاده از جامعه روحانيت در ترويج آموزه‌های دينی در عرصه حقوق شهروندی ضرورت جامعه امروز است، افزود: طرح «حقوق شهروندی» به همت کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان برگزار می‌شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین محمدعلی رضوانی‌نژاد، مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان گیلان در گفت‌وگو با ایکنا از گیلان، با اشاره به کارکردهای مختلف مساجد، اظهار کرد: یکی از کارکردهای ارزشمند این نهاد مذهبی ترویج و اشاعه فرهنگ حقوق شهروندی در ابعاد گوناگون است.

وی با بیان اینکه استفاده از جامعه روحانيت در ترويج آموزه‌های دينی در عرصه حقوق شهروندی ضرورت جامعه امروز است، افزود: طرح «حقوق شهروندی» به همت کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان برگزار می‌شود.

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد گیلان از همکاری شهرداری رشت در اجرای طرح مذکور خبر داد و گفت: این طرح در 300 عنوان در کانون‌های مساجد استان برگزار می‌شود.

رضوانی‌نژاد سلامت، خلاقیت، هنرهای تجسمی، شهروند الکترونیک، کارآفرینی، صنایع غذایی و فعالیت‌های فرهنگی و هنری را از جمله محورهای این طرح دانست که از دی‌ماه امسال در مساجد منتخب استان آغاز شده و تا پایان سال 99 ادامه دارد.

وی با بیان اینکه ارتقای سطح دانش حقوقی شهروندان از بروز ناهنجاری‌های اجتماعی جلوگیری می‌کند، متذکر شد: 20 مسجد منتخب در استان برای اجرای طرح حقوق شهروندی اعلام آمادگی کردند.

این مسئول فرهنگی با تاکید بر راه‌اندازی پارک‌های کارآفرین در کانون‌های مساجد، تصریح کرد: برپایی نمایشگاه‌های مختلف فرهنگی و هنری، برگزاری کارگاه‌های آموزشی و اجرای مسابقات مختلف فرهنگی و هنری در این طرح پیش‌بینی شده است.

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد گیلان یادآور شد: بسترسازی برای ایجاد جامعه‌ای پویا با محوریت کارآفرینی و نشاط اجتماعی از ضروریات جامعه است و کانون‌های مساجد گیلان با برگزاری کارگاه‌های آموزشی گامی در راستای تحقق این مهم برمی‌دارند.

وی خاطرنشان کرد: بیش از 50 کانون فرهنگی و هنری مساجد مناطق آسیب‌پذیر و کمتر توسعه‌یافته استان به منظور اجرای طرح حقوق شهروندی پیش‌بینی شده‌اند.

انتهای پیام
captcha