فرافکنی خانواده‌ها نسبت به امور فرهنگی - تربیتی فرزندان
کد خبر: 3860949
تاریخ انتشار : ۱۰ آذر ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۵

فرافکنی خانواده‌ها نسبت به امور فرهنگی - تربیتی فرزندان

گروه اجتماعی - نماینده ولی فقیه در گیلان به فرافکنی خانواده ها نسبت به امور فرهنگی در تربیت فرزندان اشاره کرد و گفت: خانواده ها تمام مسئولیت تربیت فرزندان را به عهده مسئولان گذاشته‌اند.

به گزارش ایکنا از گیلان، آیت‌الله رسول فلاحتی، نماینده ولی فقیه در استان گیلان امروز، 10 آذرماه در چهارمین جلسه ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان، با ابراز خرسندی از فعالیت این ستاد، اظهار کرد: انقلاب اسلامی براساس تحول در فرهنگ دینی جامعه به وقوع پیوسته است.

وی به دغدغه‌ها نسبت به فرهنگ جامعه اشاره کرد و افزود: اگر در گذشته به فرهنگ جامعه توجه می‌شد، اکنون وضعیت جامعه اینگونه نبود.

امام جمعه رشت با بیان اینکه توجه به زیربناها در فرهنگ اثرگذار است، تصریح کرد: مقوله فرهنگ باید از مهدهای کودک و پیش دبستانی ها آغاز و نهادینه شود.

رئیس ستاد امر به معروف و نهی از منکر گیلان به فرافکنی خانواده ها نسبت به امور فرهنگی در تربیت فرزندان اشاره کرد و گفت: خانواده ها تمام مسئولیت تربیت فرزندان را به عهده مسئولان گذاشته‌اند.

وی با اشاره به فعالیت انجام شده در ستاد امر به معروف و نهی از منکر گیلان، بیان کرد: برنامه های خوبی تاکنون توسط ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان اجرایی شده، اما قانع به این فعالیت ها نیستیم و روند رو به رشد باید تداوم داشته باشد.

آیت‌الله فلاحتی به رها کردن زیربناهای فرهنگی جامعه پس از جنگ تحمیلی اشاره کرد و یادآور شد: اکنون با سرعت و دقت باید وارد مسائل فرهنگی جامعه شویم و عقب‌افتادگی‌ها در این زمینه را جبران کنیم.

نماینده ولی فقیه در گیلان به هم‌آوایی خوب دستگاه‌های استان در امر به معروف و نهی از منکر اشاره کرد و متذکر شد: قوانین و مسیر فرهنگی جامعه در طول عمر انقلاب اسلامی پی‌ریزی شده است، اما عده‌ای در مسیر تبیین شده، قرار نگرفته و به دنبال فرافکنی هستند.

وی با اشاره به بهانه‌جویی برخی نسبت به گرانی چادر، اظهار کرد: برخی جامعه را دچار چالش کردند تا نتوان قانون خدا را در آن عملیاتی کرد لذا اکثر خانواده‌های مرفه جامعه بی‌حجاب هستند و گرانی را بهانه می‌کنند.

آیت‌الله فلاحتی با تاکید بر لزوم توجه به امر عفاف و حجاب توسط دستگاه‌ها و ادارات، بیان کرد: ستاد امر به معروف و نهی از منکر راهکارهای عفاف و حجاب را به دستگاه‌های استان ارائه کند.

امام جمعه رشت تبلیغات میدانیی از طریق نصب بنر و تراکت در روند ترویج عفاف و حجاب در جامعه را موثر دانست و تصریح کرد: بهره‌گیری از سخنان اثرگذار و اشاعه آن در فضای شهری نیز تاثیرگذار است.

وی بهترین روش پیشگیری از پدیده بدحجابی در دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی را اجرای قوانین این بخش توسط مدیران و آشنایی دانشجویان با آیین‌نامه‌های انضباطی مراکز آموزش عالی عنوان کرد و گفت: بسیاری از دانشجویان از وظایف خود درباره نحوه پوشش و رعایت شئونات لازم آگاه نیستند و باید مطلع شوند.

رئیس ستاد امر به معروف و نهی از منکر گیلان با بیان اینکه ظرفیت رسانه ملی برای ترویج فرهنگ عفاف و حجاب قابل توجه و اثرگذار است، خاطرنشان کرد: مجموعه متولیان فرهنگی و تربیتی در راستای ساخت برنامه‌ها و تهیه پیام‌های کوتاه تبلیغی و اثرگذار با صداوسیما تعامل کنند.

این کارشناس دینی اراده مسئولان در اجرای عفاف و حجاب در جامعه را مهم ذکر کرد و یادآور شد: برنامه‌های سیمای عفاف و حجاب در صداوسیمای مرکز گیلان و دانشگاه‌های استان اجرایی شود.

وی خواستار اجرای طرح‌های عفاف و حجاب به صورت پایلوت در مناطقی از شهر رشت شد و اظهار کرد: معلمان نیز باید عفاف و حجاب را به دانش‌آموزان آموزش دهند. همچنین آیین‌نامه انضباطی عفاف و حجاب دانشگاه‌ها به دانشجویان گیلان ارائه شود.

آیت‌الله فلاحتی با تاکید بر اذان سه وقت در مساجد گیلان، عنوان کرد: مساجد بین راهی و ورودی شهرها برای اقامه نماز صبح باید باز باشند.

انتهای پیام
captcha