آموزش و پرورش وظیفه خطیری در ترویج نماز دارد
کد خبر: 3860556
تاریخ انتشار : ۰۹ آذر ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۲

آموزش و پرورش وظیفه خطیری در ترویج نماز دارد

گروه اجتماعی - استاندار گیلان با بیان اینکه آموزش و پرورش وظیفه خطیری را در ترویج نماز دارد، گفت: مربیان و معلمین در مدرسه و همچنین اولیا در خانواده، می توانند با بهره مندی از آموزه های دینی، اقدامات مفیدی را در راستای تشویق جوانان و نوجوانان به این فریضه الهی انجام دهند.

به گزارش ایکنا از گیلان، ارسلان زارع، استاندار گیلان امروز، 9 آذرماه در پنجمین اجلاس استانی نماز با شعار «نماز و مدرسه»، اظهار کرد: خصلت ها و ارزش هایی مانند امانتداری، صداقت، راستگویی و خدمت به مردم از جمله رفتارهای انسانی است، اما نماز علامت دین و چهره تمام نمای اسلام است.

وی با بیان اینکه ایمان به خدا و اعتقاد به حق و عمل به دستورات الهی جوهره دین است، افزود: نماز حقیقتا پرچم دین است و همانگونه که کشورهای جهان با پرچم شان شناخته می‌شوند، دین بدون نماز قابل تمیز نیست.

استاندار گیلان تصریح کرد: چهار رکن خانواده، مدرسه، مسجد و محله بیشترین تاثیر را در سنین پایه برای آینده سازان و مردم جامعه ما دارند؛ یقینا ایجاد ارتباط، تقویت ارتباطات و اعتقادات دینی در توسعه جامعه ای منظم بیشترین تاثیر را دارد.

زارع با بیان اینکه آموزش و پرورش وظیفه خطیری را در ترویج نماز دارد، گفت: مربیان و معلمین در مدرسه و همچنین اولیا در خانواده، می توانند با بهره مندی از آموزه های دینی، اقدامات مفیدی را در راستای تشویق جوانان و نوجوانان به این فریضه الهی انجام دهند.

وی ادامه داد: توجه به سبک زندگی ایران و اسلامی از تاکیدات مقام‌ معظم رهبری است که باید به صورت خلاقانه مورد بررسی و اجرا قرار گیرد. رسانه ها به ویژه صدا و سیما و سازمان های مردم نهاد در راستای فعال‌تر شدن بخش های گوناگون برای اقامه نماز کمک کنند.

زارع اضافه کرد: انتظار داریم تمام مساجد و اماکن عمومی ما فعالانه تر به ترویج نماز بپردازند، زیرا گیلان به سبب گردشگرپذیر بودن میزبان تعداد قابل توجهی مسافر است لذا ضرورت دارد که به بهداشت و تجهیز نمازخانه‌های عمومی و مجتمع‌های بین راهی و جاده‌ای توجه ویژه‌ای شود.

استاندار گیلان بیان کرد: همانگونه که طی سال‌های اخیر در تعمیر، تجهیز و نوسازی مدارس استان اقدامات خوبی انجام گرفته، حتما باید در احداث و تجهیز نمازخانه‌ها هم انجام گیرد. همچنین باید پروژه عمرانی نمازخانه‌های نیمه‌تمام تا پایان دولت کامل شوند و از خیرین برای احداث نمازخانه در مدارسی که نمازخانه مجزا ندارند، دعوت می‌کنیم.

وی با تاکید بر اینکه در تمام دستگاه‌های اجرایی باید نماز جماعت برگزار شود، گفت: نماز جماعاتی که با حضور اهل تسنن و تشیع در مدارس یا مساجد برگزار می‌شود، باید به عنوان نمونه های موفق همبستگی و همدلی اطلاع‌رسانی و معرفی شوند.

انتهای پیام
captcha