رشد اقتصادی و سرمایه‌گذاری در گرو برقراری امنیت است
کد خبر: 3860111
تاریخ انتشار : ۰۶ آذر ۱۳۹۸ - ۱۵:۴۸

رشد اقتصادی و سرمایه‌گذاری در گرو برقراری امنیت است

گروه سیاست و اقتصاد ــ استاندار گیلان رشد اقتصادی و سرمایه‌گذاری را در گرو برقراری امنیت دانست و بیان کرد:‌ همه باید برای احیای سرمایه‌های اجتماعی و ارتقای اعتماد عمومی و امیدآفرینی در جامعه تلاش کنند.

به گزارش ایکنا از گیلان،‌ ارسلان زارع،‌ استاندار گیلان، امروز،‌ 6 آذرماه در آیین معارفه دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان،‌ مولفه امنیت را یکی از مهمترین مولفه‌های توسعه هر کشور و ملتی دانست و اظهار کرد: حفظ و استمرار امنیت در پناه قوه قضاییه بی‌طرف و کارآمد و متشکل از نیروهایی عالم و توانمند صورت می‌گیرد و می‌تواند در رفع مخاصمات و مبارزه با مجرمان و ایجاد عدل و داد بیشترین تاثیر را داشته باشد.

وی با بیان اینکه به برکت انقلاب اسلامی و به پشتوانه مردمی آگاه و فهیم امروز اقتدار نظام نه تنها در منطقه، بلکه در دنیا بی‌نظیر است، افزود: تداوم و تقویت این اقتدار در گرو استمرار پشتیبانی و حمایت همیشگی مردم غیور ایران از آرمان‌های نظام و وفاق و همدلی همه خدمتگزاران در خدمت‌رسانی بی‌شائبه به مردم است.

استاندار گیلان با اشاره به وجود همدلی و وفاق و وحدت بی‌بدیل و مثال‌زدنی در گیلان، تصریح کرد: گیلان از شاخص‌های خوب امنیتی برخوردار است و تداوم و استمرار این همدلی‌ها و همکاری‌ها و هماهنگی‌ها منجر به بهبود شاخص‌های امنیتی در اجرای سیاست‌های مقام معظم رهبری و برنامه‌های دولت در راستای کاهش نرخ بیکاری و افزایش سرمایه‌گذاری در کشور و استان خواهد شد.

زارع رشد اقتصادی و سرمایه‌گذاری را در گرو برقراری امنیت دانست و عنوان کرد:‌ همه باید برای احیای سرمایه‌های اجتماعی و ارتقای اعتماد عمومی و امیدآفرینی در جامعه تلاش کنند لذا برخورد با مفسدان اقتصادی می‌تواند نقش مهمی در این رهگذر داشته باشد.

وی اضافه کرد:‌ اگر مردم یک جامعه احساس کرامت کنند و ببینند حقوق شهروندی آنان به نحو شایسته مراعات می‌شود، شاهد سالم‌سازی جامعه و در نهایت کاهش آسیب‌های فرهنگی و اجتماعی خواهیم بود.

نماینده عالی دولت در گیلان با تاکید بر لزوم اهتمام مردم و مسئولان به قانون، خاطرنشان کرد:‌ اگر مردم قانون را معیار رفتارهای خود قرار دهند و مسئولان بیش از دیگران به قانون عمل کنند، اتحاد و انسجام ملی تقویت شده و مبنایی برای رشد و توسعه همه‌جانبه قرار می‌گیرد.

زارع خواستار استفاده از فناوری‌های جدید و توانمندی‌های علمی در انجام امور شد و گفت: باید شرایط لازم را برای فعالیت‌های اقتصادی در استان فراهم کنیم و در این راستا نیازمند ارتقای امنیت از طریق سالم‌سازی هستیم که با کمک دستگاه قضایی انجام می‌شود.

انتهای پیام
captcha