مبلغان راهنمای جامعه در امر دین هستند
کد خبر: 3855944
تاریخ انتشار : ۱۹ آبان ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۵

مبلغان راهنمای جامعه در امر دین هستند

گروه اجتماعی - نماینده ولی فقیه در گیلان با بیان اینکه عالمان دین در گذشته سختی‌ها را تحمل کردند تا دین را به مردم امروز انتقال دهند، تصریح کرد: مبلغان راهنمای جامعه در امر دین هستند و پیامبرگونه عمل می‌کنند.

به گزارش ایکنا از گیلان، آیت‌الله رسول فلاحتی، نماینده ولی فقیه در استان گیلان امروز، 19 آبان‌ماه در دیدار مبلغان برتر حوزه‌های علمیه استان، با اشاره به اینکه فعالیت مبلغان برای ترویج دین خدا خاموش است، اظهار کرد: مبلغان به طور دائم جهادی عمل می‌کنند.

وی نگه داشتن مردم در مسیر انقلاب و حضور در انتخابات و راهپیمایی‌ها را در سایه تلاش جهادی مبلغان عنوان کرد و افزود: مردم به رفتار، گفتار و مشی عالمان دین توجه دارند.

امام جمعه رشت با بیان اینکه عالمان دین در گذشته سختی‌ها را تحمل کردند تا دین را به مردم امروز انتقال دهند، تصریح کرد: مبلغان راهنمای جامعه در امر دین هستند و پیامبرگونه عمل می‌کنند و این تلاش ستودنی است.

آیت‌الله فلاحتی رسالت پیامبر(ص) را رساندن دین به زندگی مردم دانست و بیان کرد: بزرگترین رسالت مبلغان رساندن دین خدا به زندگی مردم است.

وی داشتن اراده برای کار و طرح در ساحت تبلیغ دین خدا را مهم ذکر کرد و گفت: اراده برای کار و داشتن طرح، فتاح میدان‌هاست، زیرا آنچه که می‌تواند موثر واقع شود، اراده برای کار در عرصه میدانی برای بردن دین خدا به زندگی مردم است.

نماینده ولی فقیه در گیلان با اشاره به اینکه ساماندهی در تمام عرصه‌ها به ویژه تبلیغ دین خدا حائز اهمیت است، خاطرنشان کرد: رفتار، پوشش و گفتار مبلغان در ترویج دین خدا اثرگذار است.

آیت‌الله فلاحتی بر توجه به زیربناهای فرهنگی مردم تاکید کرد و یادآور شد: در مسئله تبلغ دین هر چقدر تلاش کنیم فضا برای فعالیت وجود دارد.

استخراج 150 موضوع تبلیغی از پیام گام دوم انقلاب

حجت‌الاسلام والمسلمین حسین انصاری، مدیر حوزه‌های علمیه گیلان نیز، یادآور شد: سال گذشته رتبه دوم آموزش را در حوزه‌های علمیه کشور کسب کردیم.

وی به وجود شورای علمی و پژوهشی در حوزه‌های علمیه گیلان اشاره کرد و افزود: در حوزه پیام بیانیه گام دوم انقلاب مقام معظم رهبری تحقیقی انجام و 150 موضوع برای تبلیغ بین مردم از آن استخراج شده است.

میدر حوزه‌های علمیه گیلان همچنین با اشاره به اجرای طرح‌های مختلف در جامعه، اظهار کرد: تاکنون طرح‌های تمسک، حبل‌المتین، مسجد در تراز انقلاب اسلامی، خیرالبریه، سالمسازی محیط ساحل، جنگل و دریا، حاشیه‌نشینی شهر، پیوند آسمانی و... توسط مبلغان دین در جامعه اجرایی شده است.

انتهای پیام
captcha