آغاز جشنواره قرآن و عترت دانشگاه پیام‌نور
کد خبر: 3854476
تاریخ انتشار : ۱۳ آبان ۱۳۹۸ - ۰۸:۲۲

آغاز جشنواره قرآن و عترت دانشگاه پیام‌نور

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ بیست‌و‌سومین جشنواره قرآن و عترت دانشگاه پیام‌نور در شش بخش به میزبانی استان کرمان از شب گذشته آغاز شد.

به گزارش ایکنا از کرمان، علیرضا محدثی، رئیس دانشگاه پیام‌نور استان، شامگاه یکشنبه، 12 آبان‌ماه در مراسم افتتاحیه جشنواره قرآن و عترت دانشگاه پیام‌نور، گفت: در مجموعه وزارت علوم و زیرنظام‌های زیرمجموعه وزارتخانه، هر ساله به‌عنوان رویدادهای مهم در سطح دانشگاه‌ها، جشنواره‌های قرآن و عترت با هدف توسعه فرهنگ قرآنی میان دانشجویان و آشنایی با معارف قرآنی و اهل بیت(ع) برنامه‌ریزی می‌شود.

وی افزود: تاکنون بیست و دو دوره از جشنواره‌ قرآن و عترت دانشگاه پیام نور برگزار شده و ۱۲ تا ۱۴ آبان‌ماه جاری استان کرمان میزبان بیست و سومین دوره آن است و با برنامه‌ریزی‌های شش ماهه دبیرخانه، امسال شاهد افزایش مشارکت در جشنواره نسبت به دوره‌ قبل هستیم.

محدثی تصریح کرد: ۱۳ هزار دانشجو در مرحله مقدماتی جشنواره شرکت داشتند که رشد ۱۰۰ درصدی نسبت به بیست و دومین دوره را نشان داد و ۵۰۰ مرکز واحد دانشگاه پیام نور در آن دخیل بودند.

رئیس دانشگاه پیام‌نور استان بیان کرد: کرمان طی سه روز آینده میزبان ۲۱۲ نفر از منتخبان استانی در بخش‌های شش‌گانه آوایی، ادبی، فناوری، پژوهشی، معارفی و هنری جشنواره خواهد بود و در پایان رقابت‌ها ۸۰ نفر به‌عنوان برتر اول تا سوم دست می‌یابند.

وی با بیان اینکه ۱۰ نفر از منتخبان شرکت‌کننده در جشنواره از استان کرمان هستند، اظهار کرد: ۴۰ نفر از فعالان فرهنگی دانشگاه پیام نور کشور را میزبانی می‌کنیم.

محدثی به برنامه‌های جنبی بیست و سومین جشنواره قرآن و عترت دانشگاه پیام نور اشاره کرد و گفت: ۱۰ محفل انس با قرآن کریم در شهر کرمان و برخی از واحدهای دانشگاهی پیام نور استان، کارگاه‌های آموزشی ویژه دانشجویان و نشست‌های تخصصی فعالان و مسئولان فرهنگی استان‌ها تدارک دیده شده است.

وی همچنین از گشایش کانون تقریب مذاهب دانشگاه پیام نور استان کرمان همزمان با بیست و سومین جشنواره قرآن و عترت دانشگاه پیام نور خبر داد.

انتهای پیام
captcha