فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر نیازمند صبر و حوصله است
کد خبر: 3839567
تاریخ انتشار : ۱۱ شهريور ۱۳۹۸ - ۲۳:۲۶

فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر نیازمند صبر و حوصله است

گروه اجتماعی - نماینده ولی فقیه در گیلان با بیان اینکه فعالیت ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان در عرصه‌های اجتماعی تلنگری ایجاد کرده، گفت: فعالیت‌های فرهنگی به مرور به نتیجه می‌رسد و لذا فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر نیازمند صبر و حوصله است.

به گزارش ایکنا از گیلان،‌ آیت‌الله رسول فلاحتی،‌ نماینده ولی فقیه در استان گیلان امروز،‌ 11 شهریورماه در دیدار فعالان عرصه امر به معروف و نهی از منکر گیلان،‌ با تسلیت ایام سوگواری شهادت سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین(ع)، اظهار کرد: از اقدامات انجام شده توسط ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان طی ماه‌های اخیر  قدردانی می‌کنم و به متولیان امر و نهی گیلان خدا قوت می‌گویم.

وی به هجمه گسترده دشمنان در ایجاد ولنگاری در تمام عرصه‌های اجتماعی کشور طی سال‌های گذشته تاکنون اشاره کرد و افزود: سال‌ها باید برای برطرف کردن معضل ایجاد شده در جامعه تلاش کنیم تا فعالیت‌ها ملموس باشد.

امام جمعه رشت با بیان اینکه دشمن در دو عرصه مهندسی فکری و مالی علیه جامعه اسلامی فعالیت می‌کند،‌ گفت: فعالیت ستاد امر به معروف و نهی از منکر گیلان در عرصه‌های اجتماعی تلنگری ایجاد کرده و همه به طور عملی متوجه آن شدند، اما فعالیت‌های فرهنگی به مرور به نتیجه می‌رسد و لذا فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر نیازمند صبر و حوصله است.

نماینده ولی فقیه در گیلان بر تداوم جلسات ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان با حضور مسئولان دستگاه‌های اجرایی تاکید کرد و متذکر شد: انتقال مسائل به همدیگر موجب وحدت رویه بین مسئولان می‌شود. همچنین باید اتاق اندیشه‌ورز ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان تشکیل شود و از تمام ایده‌ها و نقطه‌نظرات مختلف آحاد جامعه در اتاق اندیشه‌ورز استفاده خواهیم کرد.

وی به وجود قانون در اجرای فریضه امر به معروف و نهی از منکر در جامعه اشاره کرد و یادآور شد: در اعمال قانون به دنبال راهکارهای مناسب هستیم، زیرا همه می‌خواهند مشکلات و ناهنجاری‌های اجتماعی برطرف شود.

آیت‌الله فلاحتی ادامه داد: والدین به جایی رسیده‌اند که نمی‌توانند با فرزندان خود برخورد درست داشته باشند و لذا انتظار دارند مسئولان معضلات خانواده‌ها را برطرف کنند و این امر فعالیت و تلاش متولیان مربوطه را سخت می‌کند.

امام جمعه رشت به مهندسی دشمن در به انحراف کشاندن جامعه طی سال‌های پس از دفاع مقدس اشاره و عنوان کرد: تحمل بعضی از ناهنجاری‌ها در جامعه برای مردم ارزشی سخت است لذا اتاق اندیشه‌ورز راهکارهای لازم را به منظور برطرف کردن ناهنجاری‌های فرهنگی و اجتماعی ارائه کند. بی‌تردید روش‌های اجرای امر به معروف و نهی از منکر بسیار مهم است و در این زمینه باید برنامه‌ریزی داشته باشیم.

وی تبلیغ چهره به چهره را در امر به معروف و نهی از منکر تاثیرگذار دانست و بیان کرد: تمام مردم باید به این باور برسند که می‌توانند تذکر لسانی دهند و امر به معروف و نهی از منکر را عملی کنند.

نماینده ولی فقیه در گیلان در ادامه با انتقاد از وضعیت حجاب و آرایش بانوان در جامعه به ویژه ایام سوگواری ماه محرم، خاطرنشان کرد: وجود بعضی زنان دارای آرایش در مراسم سوگواری اهل بیت(ع) برای جامعه اسلامی ننگ است. البته در تمام موارد رفتارهای سلبی پاسخگو نیست و باید روش‌های جایگزین معرفی و اجرا شود.

وی همچنین خواستار ورود جدی صداوسیمای مرکز گیلان در فریضه امر به معروف و نهی از منکر شد و اظهار کرد: در برنامه‌های مربوط به خانواده‌ها از کارشناسانی که خود را موظف به رعایت اخلاق می‌دانند استفاده شود.

انتهای پیام

captcha