مفاهیم و ارزش‌های اربعین حسینی به نسل جدید منتقل شود
کد خبر: 3838236
تاریخ انتشار : ۰۶ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۰

مفاهیم و ارزش‌های اربعین حسینی به نسل جدید منتقل شود

گروه اجتماعی - فرماندار آستارا گفت:‌ در بحث انتقال مفاهیم و ارزش‌های اربعین حسینی به نسل جدید باید برنامه‌ریزی‌های لازم را انجام دهیم و آرمان‌های حرکت و قیام والای امام حسین(ع) را به‌درستی به آنها معرفی کنیم.

به گزارش ایکنا از گیلان، حسن رستم‌زاد، فرماندار شهرستان آستارا روز گذشته، 5 شهریورماه در همایش پدافند غیر عامل با محوریت بیوتروریسم که با حضور امام جمعه شهرستان و هیئت‌های مذهبی، مداحان و ائمه جماعات برگزار شد، اظهار کرد: راهپیمایی اربعین حسینی یک رزمایش بزرگ پدافند غیر عامل است.

وی با بیان اینکه هدف پدافند غیر عامل مصون‌سازی کشور از اتفاقات و توطئه‌هاست، افزود: راهپیمایی بزرگ اربعین بهترین ظرفیت در این راستاست، زیرا ایجاد شکاف بین کشورهای اسلامی در دستور کار دشمنان قرار دارد و طی سال‌های اخیر توطئه‌های بسیاری را در منطقه انجام داده و می‌دهند تا به اهداف شومشان دست یابند لذا اربعین همه این توطئه‌ها را خنثی می‌کند.

فرماندار آستارا اهمیت پدافند غیر ‌عامل را غیر قابل انکار دانست و تاکید کرد: سعی کنیم اصول پدافند غیر ‌عامل در درون سازمان نهادینه شود و اگر به دنبال یک اتفاق خوب هستیم باید کاری کنیم که سازمان‌ها خودشان داوطلبانه وارد عمل شوند و این امر در خود آنها درون‌زا گردد.

رستم‌زاد با بیان اینکه مقام معظم رهبری درخصوص پدافند غیر عامل  تاکیدات بسیاری دارند، گفت: با توجه به بیانیه گام دوم انقلاب اهمیت این موضوع افزون‌تر می‌شود لذا اولین اقدامی که در این زمینه باید انجام گیرد این است که ما دنیا را نسبت به حرکت بزرگ اربعین حسینی آگاه کنیم و بعد از آن خودمان هم به گونه‌ای عمل کنیم که پیام نامناسبی از این حرکت به جهانیان انعکاس داده نشود.

وی ادامه داد: در بحث انتقال مفاهیم و ارزش‌های اربعین حسینی به نسل جدید باید برنامه‌ریزی‌های لازم را انجام دهیم و آرمان‌های حرکت و قیام والای امام حسین(ع) را به‌درستی به آنها معرفی کنیم؛ همچنین در زمینه واکسینه کردن جوانان در برابر توطئه‌های دشمنان به طور شایسته عمل کنیم.

فرماندار آستارا خاطرنشان کرد: ورود زوار خارجی اربعین حسینی از مرز آستارا به کشورمان یک ظرفیت بالقوه است که با اتخاذ تدابیر لازم از سوی متولیان می‌توان از این پتانسیل در جهت معرفی فرهنگ غنی ایرانی - اسلامی بهره‌مند شد؛ همچنین تردد از کشور و تکریم این افراد می‌تواند پیوندهای ما را با کشورهای همجوار در حوزه‌های اعتقادی و ایمانی و فرهنگی افزایش دهد و نتیجه آن قطعا در وحدت بین دنیای اسلام موثر خواهد بود.

وی با اشاره به نقش مداحان در ایام محرم و صفر، یادآور شد: مداحان اهل بیت(ع) با تاسی از سیره امامان و پیامبر گرامی اسلام(ص) نقش کلیدی در این عرصه دارند که باید با امر به معروف و نهی از منکر و بیان شخصیت و منش امام حسین(ع) به پیام و محتوای واقعه عاشورا توجه کنند، زیرا جملات و اشعار مداحان تاثیرگذار است و نقش ویژه‌ای در برپایی شور و شعور حسینی دارد.

انتهای پیام

captcha