رقابت ۹۱۷ قاری گیلانی در مسابقات قرآن اوقاف
کد خبر: 3825366
تاریخ انتشار : ۱۷ تير ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۵

رقابت ۹۱۷ قاری گیلانی در مسابقات قرآن اوقاف

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ مدیرکل اوقاف گیلان گفت: ۹۱۷ قاری گیلانی در چهل‌و‌دومین دوره مسابقات شهرستانی قرآن کریم باهم رقابت کردند.

به گزارش ایکنا از گیلان، حجت‌الاسلام ستار علیزاده، مدیرکل اوقاف و امور خیریه گیلان، امروز، 17 تیر ماه در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: در چهل‌و‌دومین دوره برگزاری مسابقات شهرستانی قرآن کریم که از بهمن ماه ۹۷ آغاز و تا ۱۵ خردادماه ۹۸ ادامه داشت، ۹۱۷ قاری گیلانی شرکت کردند.

وی از افزایش قاریان در مسابقات قرآن کریم خبر داد و افزود: مرحله شهرستانی این دوره از مسابقات از ۲۱ تا ۳۰ اردیبهشت ماه در بقاع متبرکه ۵ منطقه برگزار شد؛ برای دومین سال متوالی، تجمیع قوای مادی و معنوی ادارات و جامعه قرآنی، افزایش کیفیت برگزاری و ایجاد هیجان معنوی و حس رقابت روحانی در قالب مسابقات قرآنی، از اهداف برگزاری این رقابت‌ها به شکل منطقه‌ای بود.

علیزاده با اشاره به اینکه چهل و دومین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم در ۱۶ رشته برگزار شده است، گفت: آثار کوتاه رسانه‌ای (دینی و قرآنیِ کلامی)، انشاد انفرادی (تک خوان محور) مقطع خوانی گروهی قرآن کریم، همسرایی دو یا چند زبانه(عربی، فارسی، انگلیسی، ترکی)، همسُرایی و همخوانی قرآن کریم، حفظ ۵ جزء، حفظ ۱۰ جزء، حفظ ۲۰ جزء، حفظ کل قرآن، ترتیل، قرائت، اذان، دعا خوانی، تفسیر قرآن کریم، حفظ موضوعی قرآن کریم و حفظ و معارف احادیث از رشته‌های این مسابقات بود.

مدیرکل اوقاف گیلان با بیان اینکه مرحله استانی رقابت‌های آوایی از ۱۷ تا ۲۰ تیرماه در سالن بانک ملی، سرپرستی استان گیلان برگزار می‌شود، گفت: ۱۷۵ نفر از خواهران و برادران در این بخش با هم رقابت می‌کنند.

وی افزود: مرحله شهرستانی رشته‌های معارفی به صورت الکترونیکی از طریق سایت www.quranedu.ir نهم اسفند ماه سال گذشته برگزار شد.

علیزاده با اشاره به اینکه مرحله استانی رشته‌های معارفی پنجشنبه ۲۰ تیرماه ساعت ۸ صبح در دارالقرآن پورباقی رشت، با حضور ۵۷ متسابق خانم و آقا، به صورت کتبی برگزار می‌شود، گفت: ۲۰ داور خانم و آقا در مدت چهار روز این رقابت‌ها را داوری خواهند کرد.

وی با بیان اینکه برگزاری جلسات «سبک زندگی اسلامی» از ساعت ۱۴:۳۰ تا ۱۵ در محل برگزاری مسابقات، معرفی اماکن زیارتی گردشگری استان و مسابقه فرهنگی همراه با اهداء جایزه نقدی از مهم‌ترین برنامه‌های جانبی این چهار روز خواهد بود، تصریح کرد: مراسم اختتامیه این رقابت‌ها روز پنجشنبه بیستم تیر ماه از ساعت ۱۸ عصر در محل برگزاری مسابقات، سالن همایش بانک ملی برگزار می‌شود.

انتهای پیام

captcha