ویژه‌برنامه گرامیداشت روز جانباز در رشت برگزار شد
کد خبر: 3802777
تاریخ انتشار : ۲۱ فروردين ۱۳۹۸ - ۲۲:۲۳

ویژه‌برنامه گرامیداشت روز جانباز در رشت برگزار شد

گروه اجتماعی - ویژه‌برنامه گرامیداشت روز جانباز با حضور جانبازان دفاع مقدس و 120 جانباز نیروی انتظامی و خانواده‌های آنان در سالن شهدای ناجای رشت برگزار شد.

به گزارش ایکنا از گیلان،‌ عبدالله پاکاری،‌ مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان گیلان امروز،‌ 21 فروردین‌ماه در ویژه‌برنامه گرامیداشت روز جانباز که با حضور جانبازان دفاع مقدس و 120 جانباز نیروی انتظامی و خانواده‌های آنان در سالن شهدای ناجای رشت برگزار شد، با اشاره به ایثار و فداکاری شهدا و جانبازان در صحنه‌های هشت‌سال دفاع مقدس، اظهار کرد:‌ دفاع مقدس به مقطعی پرافتخار در تاریخ ایران تبدیل شده است.

وی فلسفه برگزاری چنین مراسماتی را تقدیر و تجلیل از ایثار و فداکاری جانبازان و ایثارگرانی دانست که در راه دفاع از اسلام و انقلاب از هیچ کوششی دریغ نکردند و گفت: امروز نیز ایثارگران ما در جبهه دفاع از ارزش‌ها و آرمان‌های انقلاب حضور موثر دارند.

مدیرکل بنیاد شهید گیلان با بیان اینکه در هر حادثه انتقال پیام آن حادثه بسیار مهم و حیاتی است، تصریح کرد: در رابطه با هشت‌سال دفاع مقدس نیز باید به انتقال پیام شهدا به نسل امروز دقت بیشتری شود که جانبازان و ایثارگران، بهترین گزینه برای این امر هستند، زیرا بسیاری از صحنه‌ها را به چشم خویش دیده‌اند.

این مقام مسئول بیان کرد: ما نباید شهدا، جانبازان، آزادگان و ایثارگران را فراموش کنیم؛ چراکه امنیت و آرامش موجود در جامعه امروز را مدیون فداکاری‌های آنانی هستیم که در روزهای سخت برای حفظ نظام و ارزش‌های دینی و اعتقادی جنگیدند.

وی با اشاره به نامگذاری میلاد حضرت اباالفضل(ع) به عنوان روز جانباز، متذکر شد: علمدار کربلا رادمردی است که نامش در اذهان تجلی‌گر قله‌های بلند حماسه و سرافرازی است و راست‌قامتان جانباز ما در عرصه‌های دفاع مقدس نیز ولایتمداری، مقاومت، ایثار و جانبازی حضرت عباس را سرلوحه خودشان قرار دادند.

پاکاری شهدا و ایثارگران را الگوهای ایمان و اعتقاد در جامعه اسلامی دانست و خاطرنشان کرد: خانواده‌های معظم شاهد و ایثارگر با تقدیم عزیزان خود در راه دفاع از اسلام و ارزش‌های اسلامی و آرمان‌های امام و انقلاب از جایگاه ویژه‌ای برخوردار و مایه عزت، افتخار و سربلندی ملت ایران هستند.

سردار محمدرضا اسحاقی،‌ فرمانده نیروی انتظامی استان گیلان نیز، با بیان اینکه جانبازان در راه دفاع از آرمان‌های اسلام و انقلاب سلامتی خودشان را تقدیم کردند، گفت:‌ مایه افتخار است که جانبازان ما پیرو و رهرو بزرگ‌جانباز دشت کربلا کردند.

وی وجود هشت هزار شهید و بالغ بر 22 هزار جانباز را نشان‌دهنده جایگاه فرهنگ ایثار و شهادت در این خطه دانست و تاکید کرد: شهدای عزیز سرمایه‌های بزرگ قدرت نظام هستند و امروز نیز صبر و استقامت خانواده‌های آنان موجب شده با صلابت و اقتدار در معادلات جهانی اثرگذار باشیم.

انتهای پیام

captcha