‌جشنواره «حس پروانگی» در گیلان ‌برگزار می‌‌شود
کد خبر: 3778814
تاریخ انتشار : ۱۶ دی ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۶

‌جشنواره «حس پروانگی» در گیلان ‌برگزار می‌‌شود

گروه اجتماعی ـ مسئول امور زنان بنیاد حفظ آثار دفاع مقدس گیلان از برگزاری نخستین جشنواره «حس پروانگی» در استان خبر داد و گفت: این جشنواره ویژه تمامی دختران و بانوانی است که طی سال‌های ۹۷-۹۰ به اردو‌های راهیان نور سفر کرده و متأثر از این فضای معنوی باشند.

‌جشنواره «حس پروانگی» در گیلان ‌برگزار می‌‌شود

سمیه اقدامی، مسئول امور زنان بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان گیلان در گفت‌وگو با ایکنا از گیلان، با اشاره به برنامه های مختلف حوزه زنان دفاع مقدس استان گیلان برای همه سنین بدون گرایش سیاسی، اجتماعی و فرهنگی، اظهار کرد: «سلاله»، «پیام آوران عاشورا»، «حس پروانگی» و... از جمله این برنامه‌هاست.

وی با بیان اینکه حوزه زنان دفاع مقدس شامل بانوانی می شود که در سال های جنگ به‌عنوان رزمنده یا امدادگر حاضر شدند، افزود: همچنین مادران، همسران و دختران شهدا و رزمندگان دفاع مقدس و همه بانوان فرهیخته، نویسنده، شاعر و هنرمند که در عرصه دفاع مقدس به عنوان یک زن نقش آفرینی می کنند، جزو حوزه زنان دفاع مقدس هستند.

مسئول امور زنان بنیاد حفظ آثار دفاع مقدس گیلان از برگزاری نخستین جشنواره «حس پروانگی» در استان خبر داد و گفت: این جشنواره ویژه تمامی دختران و بانوان دانش آموز و دانشجو و بسیجیان محلات و شاغل در ارگان ها و نهادهایی برگزار می شود که طی سال های 97-90 به اردوهای راهیان نور سفر کرده و متأثر از این فضای معنوی باشند.

اقدامی با بیان اینکه فراخوان جشنواره مذکور از 15 دی ماه لغایت 15 بهمن ماه اعلام شده است، تاکید کرد: علاقمندان به شرکت در این جشنواره باید خاطرات خود را از سفر راهیان نور با رویکرد «الگوگیری از سیره شهدا در رفتار و گفتار و پوشش و عبادت و....» بنویسند.

وی از برگزاری مراسم اختتامیه در بهمن ماه همراه با معرفی بهترین خاطرات خبر داد و خاطرنشان کرد: از مجموع آثار رسیده یک کتاب چاپ خواهد شد و شرکت کنندگان می توانند از نام خود یا نام مستعار استفاده کنند.

این مسئول فرهنگی با اشاره به همکاری 9 دستگاه اعم از آموزش و پرورش، بسیج دانش آموزی، بسیج دانشجویی، بسیج محلات، بسیج جامعه زنان، دفتر امور بانوان و خانواده استانداری، ستاد راهیان نور سپاه قدس گیلان و... در برگزاری جشنواره مذکور، یادآور شد: در همه برنامه ها از وجود مادران، همسران و خواهران شهدای مدافع حرم نیز بهره مند خواهیم شد.

مسئول امور زنان بنیاد حفظ آثار دفاع مقدس گیلان از رونمایی از فیلم کوتاه 12 دقیقه ای تحت عنوان «ریحانه» ویژه دختران شهید در سال گذشته خبر داد و گفت: بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس گیلان به زودی کتاب صوتی «زنان دفاع مقدس گیلان» را تولید و منتشر خواهد کرد.

انتهای پیام

captcha