مسجد نقطه اتکا و مقاومت در مقابل استکبار است
کد خبر: 3776228
تاریخ انتشار : ۰۶ دی ۱۳۹۷ - ۱۹:۰۳

مسجد نقطه اتکا و مقاومت در مقابل استکبار است

گروه اجتماعی - نماینده ولی فقیه در گیلان با اشاره به اینکه مسجد بزرگترین پایگاه انقلاب اسلامی است، خاطرنشان کرد: مسجد نقطه اتکا و مقاومت در مقابل استکبار است.

مسجد نقطه اتکا و مقاومت در مقابل استکبار است

به گزارش ایکنا از گیلان، آیت الله رسول فلاحتی، نماینده ولی فقیه در استان گیلان امروز، 6 دی ماه در نخستین اجلاس منطقه ای بسیج اساتید کشور که تحت عنوان «استاد و مسجد» با حضور اساتید بسیجی از استان های گیلان، اردبیل، زنجان، قزوین، البرز و پیام نور تهران با هدف ترویج گفتمان مسجدمحوری در مجتمع شهید مطهری بندرانزلی برگزار شد، اظهار کرد: اساتید بسیجی پیشقراول مبارزه با الحاد و کفر و مروجان ارزش های والای دین هستند.

وی به جایگاه والای مسجد از نگاه شریعت اشاره کرد و افزود: خداوند بنای مسجد را به دست انسان های مومن سپرده؛ ضمن اینکه مسجد در تاریخ اسلام همواره نقش محوری داشته است.

امام جمعه رشت با بیان اینکه کسانی که در سایه توحید به سر نمی برند نمی توانند آبادگر مساجد باشند، تصریح کرد: سفارش های بسیاری توسط ائمه(ع) در راستای مسجدمحوری در جامعه بیان شده است.

آیت الله فلاحتی مسجد را نقطه ای قابل توجه در تعالیم دینی خواند و بیان کرد: اهالی مسجد موجب تخفیف عذاب دیگران در روز قیامت می شوند.

وی به نقطه محوری مسجد در عرصه های مختلف در طول تاریخ اسلام اشاره کرد و گفت: مسجد نقطه اتکا و محور برای پیامبر اکرم(ص) بود و امام خمینی(ره) از سال 1342 انقلاب اسلامی را با محوریت مسجد پایه گذاری کرد.

نماینده ولی فقیه در گیلان با اشاره به اینکه مسجد بزرگترین پایگاه انقلاب اسلامی است، خاطرنشان کرد: مسجد نقطه اتکا و مقاومت در مقابل استکبار است.

آیت الله فلاحتی به هجمه قدرت های سلطه گر علیه مسجد اشاره کرد و یادآور شد: دشمنان به دنبال وارد کردن نیروهای سست عنصر به مسجد هستند و می خواهند این مرکز عظیم ترویج توحید را اشغال کنند.

وی با تاکید بر اینکه مسجد و مسجدمحوری اصل اساسی در انقلاب اسلامی است، اظهار کرد: استادان بسیجی باید مساجد در دانشگاه ها را نخستین مقصد خود قرار دهند.

امام جمعه رشت مسجد دانشگاه را پایگاه محوری برای جذب دانشجو توصیف کرد و افزود: دشمن در تلاش است مساجد را از جوانان خالی کند لذا حضور جوانان پای کار و آتش به اختیار در مساجد ارزشمند است و تمام فعالیت ها باید با محوریت عالمان دینی در مساجد انجام شود.

انتهای پیام

captcha