رشد 30 درصدی اهدای خون مستمر در کشور/ مراجعه بیش از 1 میلیون و 700 هزار نفر برای اهدای خون
کد خبر: 3768790
تاریخ انتشار : ۱۱ آذر ۱۳۹۷ - ۱۶:۱۹
حاجی بیگی خبر داد:

رشد 30 درصدی اهدای خون مستمر در کشور/ مراجعه بیش از 1 میلیون و 700 هزار نفر برای اهدای خون

گروه سلامت ــ سخنگوی سازمان انتقال خون ایران از مراجعه بیش از 1 میلیون و 700 هزار نفر به مراکز اهدای خون کشور طی 8 ماه گذشته و رشد 30 درصدی اهدای خون مستمر در کشور خبر داد.

رشد 30 درصدی اهدای خون مستمر در کشور/ مراجعه بیش از 1 میلیون و 700 هزار نفر برای اهدای خونبشیر حاجی بیگی، سخنگوی سازمان انتقال خون ایران در گفت‌وگو با ایکنا، از مراجعه بیش از ۱ میلیون و ۷۰۰ هزار نفر به مراکز اهدای خون کشور طی ۸ ماه گذشته خبر داد و اظهار کرد: از اول فروردین تا پایان آبان‌ماه سال جاری یک میلیون و ۷۸۶ هزار و ۴۶۹ نفر با مراجعه به مراکز انتقال خون در پی اهدای خون خود برآمده و از این میان یک میلیون و ۴۰۵ هزار و ۴۴۲ نفر موفق به اهدای خون خود شدند.
وی بیان کرد: استان‌‎های خراسان شمالی، ایلام، کردستان و خراسان رضوی در میان استان‌های کشور بیشترین میزان اهدای خون را طی این ۸ ماه در کشور داشته‌اند.
حاجی بیگی یادآور شد: در همین تاریخ بانوان استان‌های لرستان، خراسان جنوبی، کردستان و مرکزی در صدر بانوان اهداکننده خون در سراسر کشور بوده‌اند.
سخنگوی سازمان انتقال خون بیان کرد: طی ۸ ماه گذشته ۲ میلیون و ۳۴۶ هزار و ۸۸۲ واحد خون شامل گلبول قرمز فشرده، پلاسما و پلاکت در بین مراکز بیمارستانی کشور توزیع شده است.
وی افزود: در همین تاریخ استان‌های تهران، فارس و خراسان رضوی نیز در صدر اهداکنندگان خون کشور بوده‌اند، به طوری که ۳۰ درصد اهدای خون کشور توسط این سه استان صورت گرفته است. همچنین شاخص اهدای خون مستمر در کشور به ۵۸.۹ درصد رسید.
وی ادامه داد: استان‌های سمنان با ۸۰ درصد، بوشهر با ۷۵ و خراسان شمالی با ۷۳ درصد رکورددار اهدای خون مستمر در کشور بوده‌اند. ضمن اینکه ضریب امنیت و سلامت اهداکنندگان مستمر ۸ برابر اهداکنندگان بار اول است.
حاجی بیگی با بیان اینکه در حال حاضر کمبود خاصی در ذخایر خونی کشور وجود ندارد، گفت: با این حال به دلیل سرمای هوا، میزان اهدای خون کاهش پیدا می‌کند و از آن سو نیاز به خون در کشور یک نیاز همیشگی بوده و لذا از اهداکنندگان درخواست می‌شود که با مراجعه به مراکز انتقال خون به پرداخت زکات سلامت خود اقدام کنند.
انتهای پیام
captcha