تشکیل شورای امر به معروف و نهی از منکر در هیئات مذهبی تویسرکان
کد خبر: 3743631
تاریخ انتشار : ۱۲ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۷

تشکیل شورای امر به معروف و نهی از منکر در هیئات مذهبی تویسرکان

گروه فعالیت‌های قرآنی - رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان تویسرکان از برگزاری گفتمان‌های دینی با موضوع امر به معروف و نهی از منکر در مساجد و حسینیه‌ها خبر داد و افزود: برای نخستین بار شورای امر به معروف و نهی از منکر در هیئات مذهبی خواهر و برادر جهت مقابله با برخی آسیب‌های عزاداری تشکیل می‌شود.

تلاش در قرآنی کردن هیئات مذهبی تویسرکان

حجت‌الاسلام علی کاروند، رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان تویسرکان در گفت‌و‌گو با ایکنا از همدان اظهار کرد: این مجموعه همزمان با ماه محرم برنامه‌های مختلفی در دستور کارخود دارد.
وی افزود: دین مبین اسلام بر سه پایه مهم غدیر، عاشورا و انتظار بنا شده است که متأسفانه اگر مردم پیام‌ غدیر را به خوبی دریافت می‌کردند هیچ گاه واقعه عاشورا به وقوع نمی‌پیوست اما مردم عاشورا را با تمام وجود شناخته و قدر می نهند.
حجت‌الاسلام کاروند از اعزام 120 مبلغ و مبلغه به نقاط مختلف شهرستان خبر داد و اضافه کرد: 90 مبلغ و 30 مبلغه همزمان با دهه اول محرم به 3 شهر، 7 دهستان و 104 روستا اعزام خواهند شد.
رئیس اداره تبلیغات اسلامی تویسرکان با اشاره به اینکه ویژه به اهداف قیام ابا‌عبدالله یک از اولویت‌های تبلیغی مبلغان در این ایام است ادامه داد: همایش طلایه داران تبلیغ، 13 شهریور ماه با حضور بیش از 300 مبلغ، روحانی و مدیران هیئات مذهبی در شهرستان برگزار خواهد شد.
حجت الاسلام کاروند با بیان اینکه سال گذشته 80 درصد از هیئات مذهبی شهرستان موفق به برگزاری نماز ظهر عاشورا شدند یادآور شد: تلاش در جهت برگزاری نماز ظهر عاشورا به صورت جماعت از دیگر اقدامات این مجموعه است.
وی از برگزاری گفتمان‌های دینی با موضوع امر به معروف و نهی از منکر در مساجد و حسینیه‌ها خبر داد و افزود: برای نخستین بار شورای امر به معروف و نهی از منکر در هیئات مذهبی خواهر و برادر جهت مقابله با برخی آسیب‌های عزاداری تشکیل می‌شود.
رئیس اداره تبلیغات اسلامی تویسرکان با اشاره به اینکه 210 هیئت مذهبی درشهرستان فعالیت می‌کنند گفت: مراسم عزاداری در بیش از 150 هیئت و 70 مسجد و حسینیه برگزار خواهد شد.
حجت الاسلام کاروند ادامه داد: همچنین سرکشی از خانواده شهدا همایش پیرغلامان، برپایی 100 ایستگاه صلواتی و توزیع نذورات در میان هیئات مذهبی فعال و تقاضامند از دیگر برنامه‌های پیش بینی شده برای دهه اول محرم است.
وی ادامه داد: همزمان با دهه اول محرم، حجت الاسلام گنجی، سخنران مطرح کشوری در مسجد جامع شهرستان منبر خواهند داشت، برگزاری محافل انس با قرآن در موسسات و خانه‌های قرآنی شهری و روستایی، برگزاری مسابقه نقاشی با موضوع قیام امام حسین(ع) در 9 مهد کودک شهرستان از دیگر برنامه‌های قابل ذکر در این ایام است.
حجت الاسلام کاروند با اشاره به اینکه عترت و قرآن دو رکن وابسته به یکدیگر است عنوان کرد: ما به دنبال آن هستیم تا تمامی هیئات مذهبی شهرستان قرآنی شده و از نعمت روحانی برخوردار شوند تا در کنار مراسم عزاداری به قرآن نیز توجه شده و به عنوان رکنی مهم به زندگی انسان وارد شود.
وی عنوان کرد: توزیع اقلام فرهنگی در میان روحانیون و مبلغین، برگزاری 15 همایش شیره خوارگان، حسینی در شهر تویسرکان و دهستان‌ها از دیگر برنامه‌های این مجموعه است.
انتهای پیام

 

captcha