کتاب‌های خارجی ناشران متخلف جمع‌آوری شد
کد خبر: 3711335
تاریخ انتشار : ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۲۲:۴۸
فریدونی عنوان کرد:

کتاب‌های خارجی ناشران متخلف جمع‌آوری شد

گروه ادب ــ رئیس کارگروه نظارت محتوایی ناشران خارجی در نمایشگاه کتاب تهران از جمع‌آوری کتاب‌های خارجی ناشران متخلف در نمایشگاه خبر داد.

فوری/////کتاب‌های خارجی ناشران متخلف جمع‌آوری شد
به گزارش ایکنا، علی فریدونی مدیر کل دفتر مجامع، تشکل‌ها و فعالیت‌های فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و رئیس کارگروه نظارت محتوایی ناشران خارجی در سی و یکمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران در جمع خبرنگاران گفت:کارگروه نظارت محتوایی ناشران خارجی بر اساس ضوابط از هفته‌های قبل‌تر آغاز شده و از روز نخست نمایشگاه نیز بر همه کتاب‌های خارجی نظارت داشته است.
وی افزود: در همین راستا تعدادی از عناوینی که با شرایط و ضوابط تعیین شده، سازگاری نداشتند، جمع‌آوری شده و تذاکرات لازم به ناشران و توزیع‌کنندگان این کتاب‌ها داده شد.
فریدونی با بیان اینکه تعداد کاب‌های جمع‌آوری شده بسیار اندک است، ادامه داد: پرداختن به برخی مسائل حاکمیت ملی جمهوری اسلامی ایران، استفاده از عنوان و تصویر مجعول از خلیج‌فارس در بخش ناشران عرب و پرداختن به برخی مسائل تفرقه‌انگیز، درج تصاویر مستهجن در بعضی از کتاب‌های هنری در بخش ناشران لاتین از مصادیق این تخلفات بود که سبب جمع‌آوری آنها شد.
وی در ادامه یادآور شد: کتاب‌های جمع‌آوری شده تا پایان نمایشگاه کتاب تهران در کارگروه نظارت محتوایی ناشران خارجی توقیف می‌شوند و پس از اتمام فعالیت نمایشگاه نسبت به آنها و توزیع‌کنندگان این کتاب‌ها تصمیمات لازم گرفته خواهد شد.
فریدونی درباره پلمب شدن غرفه‌های ناشران خارجی در صورت بروز چنین تخلفاتی عنوان کرد: در حال حاضر هیچ غرفه‌ای پلمب نشده است، البته گزارشات به هیئت رسیدگی به تخلفات ارائه شده و تصمیم‌گیری در مورد آنها با این هیئت است.
انتهای پیام

captcha