روایات تحریف خلاف صریح آیات قرآن است
کد خبر: 3668074
تاریخ انتشار : ۰۸ آذر ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۲
آیت‌الله العظمی سبحانی:

روایات تحریف خلاف صریح آیات قرآن است

گروه حوزه‌های علمیه: آیت‌الله العظمی سبحانی با بیان اینکه قرآن کریم به هیچ وجه تحریف نشده است گفت: روایاتی که در مورد تحریف بیان شده خلاف صریح آیات قرآن هستند که به دستور خود ائمه(ع) نباید به این روایات تمسک شود.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) آیت‌الله العظمی جعفر سبحانی امروز هشتم آذرماه در درس خارج خود در مسجد اعظم با نقد دیدگاه برخی از علما در مور تحریف قرآن گفت: عموم علما و بزرگان از ابتدا منکر تحریف قرآن بوده و هستند.

وی افزود: قرآن امروز همان قرآن رسول الله است و یک کلمه کم و زیاد نشده است چون خود خداوند فرموده است که ما حافظ این قرآن هستیم.

این مفسر قرآن بیان کرد: جایی که خود خدا فرموده من حافظ قرآن هستم مگر می‌شود به قولش عمل نکند؛ تحریف خلاف صریح قرآن است بنابراین روایات تحریف نیز خلاف قرآن است و این روایات هم باید به قرآن عرضه شوند.

آیت‌الله سبحانی بیان کرد: تمام روایات تحریف غالبا به سه نفر می‌رسد که همه آنان ضعیف و وضاع و کذاب و ضعیف‌الفکر هستند؛ بنابراین اصل تجریف مورد قبول ما نیست البته این روایات هم در شیعه و هم در اهل سنت هست ولی اهل سنت برای آیات حذف شده توجیه منسوخ‌التلاوة را می‌آورند که در واقع همان تحریف است و نام آن را عوض کرده‌اند.

وی تاکید کرد: امام علی(ع) در دوره خلافت خود فدک را مطرح کرد ولی آیا می‌شود امام در مسئله تحریف سکوت کرده و حرفی نزده باشند.

این مرجع تقلید عنوان کرد: یک هفته طول می‌کشد که ما در مورد صیانت قرآن از تحریف حرف بزنیم ولی این مسئله به صورت مفصل در کتاب آلاء‌الرحمان بلاغی، کتاب آیت‌الله خویی، المیزان در تفسیر سوره حجر و رساله صیانت القرآن من التحریف آیت‌الله معرفت بیان شده است.

وی تاکید کرد: اخیرا نیز کتابی در مشهد چاپ و در آن 126 نص از علمای بزرگ از جمله صدوق آورده است که بر مسئله عدم تحریف تاکید داشته‌اند؛ بنابراین عقیده تحریف عقیده بدی است که از اخباری‌های شیعه و سنی نقل شده است.
captcha