افتتاح مرکز انتقال خون خیریه‌ای در تربت جام
کد خبر: 3635132
تاریخ انتشار : ۰۵ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۵:۵۹

افتتاح مرکز انتقال خون خیریه‌ای در تربت جام

گروه اجتماعی: به همت خیرین مرکز انتقال خون در شهرستان تربت جام افتتاح شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، مرکز انتقال خون خیریه ای امروز 5 شهریورماه با حضور جمعی از مسئولان به منظور برآورده کردن نیاز مردم به خون و فرآورده‌های خونی در شهرستان تربت جام افتتاح شد.
در این مراسم سیدحمیدرضا اسلامی، مدیر مرکز انتقال خون خراسان رضوی گفت: هم اکنون مرکز انتقال خون استان 58 بیمارستان و مرکز درمانی را پوشش می‌دهد که سال گذشته 322هزار کیسه خون و فرآورده‌های خونی در استان مورد استفاده قرار گرفت.
وی افزود: گردشگری سلامت، ورود زائران و گردشگران، حوادث ترافیکی، انجام اعمال جراحی سنگین مانند عمل قلب و ... از عواملی هستند که سبب شده این میزان از مصرف خون را در استان شاهد باشیم.
در ادامه مراسم افتتاحیه علی رستمی، فرماندار شهرستان تربت جام گفت: لازم نیست بیماری که از کشور افغانستان وارد می‌شود، از تایباد، تربت جام و فریمان عبور کند و به مشهد برود و با ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های بسیار زیاد این منطقه می‌توانیم قطب درمانی شهرستان را تقویت کنیم.
وی تصریح کرد: در طبقه دوم ساختمان انتقال خون پایگاه ژنتیک راه اندازی خواهد شد و با افتتاح هرچه سریع‌تر مرکز عکس‌برداری تلاش خواهیم کرد تا قابلیت‌های شهرستان در حوزه درمان را فعال و ارتقاء بخشیم.
رستمی ابراز کرد: تکمیل پروژه‌های نیمه تمام در حوزه بیمارستانی از مهم‌ترین اهداف‌مان برای دولت دوازدهم هست و امیدواریم پروژه‌های 80درصدی و 30درصدی شهرستان‌ها را تکمیل کنیم.
captcha