موفقیت انتقال خون اردبیل در تحقق بخشیدن به سیاست‌های اقتصاد مقاومتی
کد خبر: 3627609
تاریخ انتشار : ۱۶ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۶

موفقیت انتقال خون اردبیل در تحقق بخشیدن به سیاست‌های اقتصاد مقاومتی

گروه اجتماعی: مدیرکل انتقال خون استان اردبیل با اشاره به اینکه کاهش ضایعات خون در راستای تحقق سیاست‌های اقتصاد مقاومتی است، گفت: طی سال‌های گذشته ضایعات خون و فرآورده‌های خونی در اردبیل از ۲۶ درصد به ۳.۶۶ درصد کاهش یافته است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از اردبیل، بابک رضازاده، مدیرکل انتقال خون استان اردبیل روز گذشته 15مردادماه در جلسه هم‌اندیشی انتقال خون اردبیل با اصحاب رسانه تصریح کرد: کاهش ضایعات خون در راستای تحقق سیاست‌های اقتصاد مقاومتی است و اقتصاد مقاومتی به استفاده بهینه از امکانات تأکید دارد.
وی افزود: بر اساس تلاش‌های صورت گرفته، طی سال‌های گذشته ضایعات خون و فرآورده‌های خونی در اردبیل از ۲۶ درصد به ۳.۶۶ درصد کاهش یافته است.
مدیرکل انتقال خون استان با اشاره به اینکه در این خصوص اردبیل جزو استان‌های پیشرفته کشور است، ادامه داد: میزان ضایعات پلاکت نیز از هزار و ۵۰۰ در سه‌ماهه نخست سال ۹۴ به ۹۵۰ در سه‌ماهه نخست سال ۹۵ و در ادامه به ۳۶۵ در سه‌ماهه نخست سال جاری رسیده است.
رضازاده ادامه داد: کاهش ضایعات با همکاری بیمارستان‌ها محقق شده و این روند ادامه خواهد یافت تا بتوان میزان ضایعات را به حداقل رساند.
وی همچنین با اشاره به نوسازی تجهیزات انتقال خون اردبیل از افزایش دو برابری تجهیزات خبر داد و گفت: با وجود اینکه انتقال خون مسئولیت سنگینی دارد اما تاکنون هیچ مشکلی در خصوص خون گیری و اهدای خون در استان نداشتیم.
مدیرکل انتقال خون استان به مشارکت مطلوب مردم اردبیل در اهدای خون اشاره کرد و گفت: به لحاظ نیروی فنی و امکانات اردبیل می‌تواند جزو استان‌های برتر کشور در انتقال خون قرار گیرد.
captcha