شاهی و موذن؛ سفیران اجتماعی استان اردبیل
کد خبر: 3617126
تاریخ انتشار : ۱۹ تير ۱۳۹۶ - ۰۹:۱۵

شاهی و موذن؛ سفیران اجتماعی استان اردبیل

گروه فرهنگی: اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، عسگر شاهی و ودود موذن را به‌عنوان سفیران اجتماعی استان اردبیل معرفی کرد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از اردبیل، مجید خدابخش استاندار اردبیل، روز گذشته 18 تیرماه استاد عسگر شاهی و استاد ودود موذن را به عنوان سفیران اجتماعی استان اردبیل معرفی کرد. این دو چهره ادبی و هنری استان که از چهره های ماندگار  کشور در حوزه ادبیات و موسیقی محسوب می شوند و در داخل و خارج کشور از محبوبیت ویژه‌ای برخوردار هستند، از سوی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان جهت دریافت عنوان سفیران اجتماعی استان معرفی شده اند. استاندار اردبیل در مراسم اعطای لوح‌های سفیران اجتماعی همایش صیانت و گفتمان سازی اجتماعی شدن مبارزه با مواد مخدر که در سال اجتماعات دانشگاه آزاد اردبیل برگزار شد، اظهار کرد: بخش‌های مختلف اداری، قضایی، روحانیت معزز، سازمان‌های مردم نهاد دست به دست هم داده‌اند و در جهات مختلف مبارزه با مواد مخدر نقش آفرینی می‌کنند.
وی گفت: مواد مخدر از شکل ساده خود خارج شده است و ١٥٠٠میلیارد دلار در سال تجارت مواد مخدر در جهان انجام می‌شود که برآورد می‌شود یک میلیون نفر قاچاقچی در دنیا وجود دارد.
استاندار اردبیل تصریح کرد: بررسی‌ها نشان می‌دهد ٢٢ درصد معتادین از قشر کارگران هستند که بیش از ٦٠درصد معتادین متاهل می‌باشند.
خدابخش با اشاره به اینکه جمعیت معتادین به قشر خاصی معطوف نمی‌شود، بیان کرد: تمام اقشار جامعه در خطر افتادن در دام این بلای خانمان‌سوز هستند.وی تصریح کرد: اعتیاد در جامعه مشكلات زیادی اعم از اقتصادی، امنیتی و اجتماعی به وجود می‌آورد که باید تمام برنامه‌ریزی‌های دولت برای پیشگیری از گسترش اعتیاد در جامعه باشد.رییس شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر ادامه داد: در سه سال گذشته ٢٥٠٠ تن مواد مخدر توسط نیروهای امنیتی و اطلاعاتی در کشور کشف و ضبط شده است.وی عنوان کرد: اگر این مواد مخدر توقیف نمی‌شد زیان فراوانی را در کشور به بار می‌آورد که در همین اقدامات ٤١ نفر از نیرو‌های امنیتی به شهادت رسیده‌اند.استاندار اردبیل اظهار کرد: متاسفانه هم اکنون سن اعتیاد در کشورمان به شدت پایین آمده است که گرایش جوانان  به مواد مخدر نیز آمار نگران کننده‌ای را نشان می‌دهد و در همین راستا باید اقدامات لازم برای پیشگیری از این موضوع در کشور انجام شود.
captcha