زندگی تازه‌مسلمانان آمریکایی در دوران پسا ترامپ
کد خبر: 3612781
تاریخ انتشار : ۰۹ تير ۱۳۹۶ - ۰۶:۱۰

زندگی تازه‌مسلمانان آمریکایی در دوران پسا ترامپ

گروه بین‌الملل: از هر پنج مسلمانی که در آمریکا زندگی می‌کند، یک نفر از دین دیگری به اسلام مشرف شده یا پیش از آن اصلا دینی نداشته است.

زندگی تازه‌مسلمانان آمریکایی در دوران ترامپ


به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا)، مسلمان بودن در آمریکا برای این افراد بیش از سایر مسلمانان این کشور با چالش‌ها و دشواری‌های مختلف همراه است.

مخالفت خانواده و اطرافیان با اسلام آوردن آن‌ها، کنار گذاشتن عادت‌ها و رفتارهای پیش از مسلمان شدن، و تلاش برای کنار آمدن با هویت جدید بخشی از این چالش‌ها هستند.

آنچه بیش از همه برای این تازه‌مسلمانان چالش‌ساز شده، موج فزاینده اسلام‌هراسی و اسلام‌ستیزی در این کشور به ویژه پس از روی کار آمدن دونالد ترامپ است.

پایگاه خبری «بازفیدنیوز» در گفتگو با چهار تازه‌مسلمان آمریکایی از آن‌ها درباره اسلام آوردن و تاثیر آن بر زندگیشان پرسیده است.

«آنیکا هکفیلد» که تا 18 سالگی یک مسیحی متعصب بوده در سال 2016 و در جریان رقابت‌های انتخابات ریاست جمهوری آمریکا مسلمان شده است.

زندگی تازه‌مسلمانان آمریکایی در دوران ترامپ

وی در این باره می‌گوید: من در محیطی کار می‌کنم که مسلمانان زیادی در آن حضور دارند و از آن‌ها درباره اسلام آموختم. در یک مرحله (بر اثر رواج اسلام‌هراسی در نتیجه رقابت‌های انتخاباتی) تصمیم گرفتم به طور جدی درباره این دین تحقیق کنم و خیلی زود متوجه شدم اسلام همان چیزی است که من در قلبم به آن ایمان دارم.

آنیکا می‌گوید: وقتی به اطرافیانم گفتم مسلمان شده‌ام بلافاصله با خشم و عصبانیت آن‌ها مواجه شدم.

خانواده آنیکا طرفدار ترامپ هستند و از اقدام دولت او در ممنوع کردن مسافرت اتباع پنج کشور مسلمان به آمریکا حمایت می‌کنند.

وی می‌گوید: خانواده‌ام خوشحالند که با مسلمانان این گونه برخورد می‌شود و من نمی دانم چطور با این قضیه کنار بیایم.

قضیه برخوردها نسبت به حجاب در جامعه یکی دیگر از مشکلات اوست.

آنیکا می‌گوید: مردم فکر می‌کنند حجاب به معنی انقیاد و ظلم به زنان است و زن در اسلام ارزش کمتری نسبت به مرد دارد، و به همین دلیل بعضاً برخورد مناسبی با زنان محجبه ندارند.

«کریس سنت لوئیس» اولین بار بعد از حوادث 11 سپتامبر تصمیم گرفت درباره اسلام اطلاعاتی کسب کند.

زندگی تازه‌مسلمانان آمریکایی در دوران ترامپ

وی می‌گوید: من با یک بحران هویتی مواجه بودم. همیشه فکر می‌کردم اصلاً چرا زنده هستم. اما بعد از آشنایی با اسلام همواره در فکر یادگیری بیشتر درباره این دین بودم.

کریس تاکید می‌کند: وقتی به حد کافی درباره اسلام مطلب خواندم، به این نتیجه رسیدم که همه ابعاد این دین در راستای اصول خرد و عقل است.

وی می‌گوید: زمانی که اسلام آوردم احساس کردم این بهترین تجربه طول زندگی من است. از آن زمان برخلاف گذشته به خاطر همه روزهای زندگی شکرگزار خداوند هستم.

البته کریس از تصور این که برخورد اطرافیان و جامعه نسبت به مسلمان شدن او چه خواهد بود و این مسئله چه تاثیری بر او و خانواده‌اش می‌گذارد، هراس داشت.

وی می‌گوید: اوایل هر کس مرا می‌دید می‌گفت: تو مسلمان شده‌ای؟ مثل اسامه (بن لادن)؟ اما کم کم با این مسئله کنار آمدم.

«کاسندرا ویارئال» اهل یکی از ایالت‌های جنوبی آمریکاست. وی تا قبل از آوردن با هیچ مسلمانی آشنایی نداشت.

زندگی تازه‌مسلمانان آمریکایی در دوران ترامپ

وی می‌گوید: من قبل از مسلمان شدن هیچ ارتباطی با خدا نداشتم اما بعد از آن‌ این ارتباط واقعاً برایم شگفت‌انگیز بود.

کاسندرا از حجم اسلام‌هراسی در جامعه آمریکا ناخشنود است و می‌گوید: در یوتیوب و در شبکه‌های تلویزیونی مثل ای‌بی‌سی صحبت‌های ضداسلامی زیادی می‌شنوید. من می‌خواهم به همه نشان دهم که اسلام با تروریسم ارتباطی ندارد.

وی درباره ممنوعیت مسافرت مسلمانان به آمریکا می‌گوید: هضم این مسئله برایم خسلی دشوار است. به نظرم اصلاً منطقی نیست. ما مسلمانان به اندازه همه آمریکایی‌ها دیگر در این جامه نقش موثر داریم.

کاسندرا درباره این که آیا اسلام آوردن تغییرات دشواری برایش به همراه داشته می‌گوید: نه من واقعاً در حال حاضر احساس راحتی بیشتری نسبت به قبل دارم.

وی البته به دلیل محجبه شدن با مشکلاتی در جامعه مواجه بوده اما تاکید می‌کند که داشتن حجاب برایش اهمیت بسیاری دارد.

«رایموند مارتینز» تازه‌مسلمان دیگری است که قبل از گرویدن به اسلام زندگی نابسامانی داشته اما پس از آن در همه ابعاد پیشرفت کرده است.

زندگی تازه‌مسلمانان آمریکایی در دوران ترامپ

وی برخلاف گذشته یک شغل مناسب دارد و چندی پیش هم ازدواج کرده و همه اینها را به دلیل ایمان و تعهدش بعد از قبول دین جدید می‌داند.

رایموند می‌گوید: من می‌خواستم راه درست را پیدا کنم و از وضعیتی که داشتم نجات پیدا کنم. وقتی مسلمان شدم همه می‌گفتند راه اشتباهی را انتخاب کرده ای. از این به بعد نمی‌توانی خیلی کارهایی که تا به حال می‌توانستی انجام دهی. مثلاً نمی‌توانی به پارتی بروی. ولی من می‌گفتم بهتر است راهی را بروم که برای آن آفریده شده‌ام. بعضی‌ها هم می‌گفتند اسلام برای عرب‌هاست، تو که یک سیاهپوست آمریکایی هستی چطور می‌خواهی مسلمان شوی؟ برخی هم می‌گفتند همه مسلمانان تروریست هستند.

وی همچنین از ممنوعیت مسافرت مسلمانان انتقاد می‌کند و می‌گوید: با شنیدن خبر این ممنوعیت واقعاً ناراحت شدم. چطور می‌شود افراد را صرفاً به خاطر این که به دین و آئین دیگری اعتقاد دارند از آمدن به آمریکا منع کرد؟

captcha