فعالیت ویژه انتقال خون البرز در ماه مبارک رمضان
کد خبر: 3603605
تاریخ انتشار : ۰۶ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۳

فعالیت ویژه انتقال خون البرز در ماه مبارک رمضان

گروه اجتماعی: مدیرکل انتقال خون البرز گفت: پایگاه‌های سیار این اداره‌کل، همزمان با شب‌های قدر در مناطق مختلف استان فعال هستند.

محمدرضا مهدی‌زادی، مدیرکل انتقال خون البرز در گفت و گو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از البرز، اظهار کرد: این پایگاه‌ها در دو نوبت صبح و عصر به جمع‌آوری خون‌های اهدایی مردم نیکوکار اقدام می‌کنند.
وی افزود: به علت پایین بودن طول عمر برخی از فرآورده‌های خونی از جمله پلاکت‌ها، انتقال خون نیازمند دریافت خون به صورت مستمر و روزانه است.
این مسئول با اشاره به استقبال مردم برای اهدای خون در ماه مبارک رمضان گفت: با توجه به نیاز روزانه بیماران، مردم اهدای خون را به زمان خاصی موکول نکنند و در طول سال، این امر خداپسندانه را تکرار کنند.
مهدی‌زادی بیان کرد: پایگاه‌های مرکزی، آزادگان و توحید کرج و مرکز جامع اهدای خون در تمام روزهای ماه مبارک رمضان از ساعت 8 الی 14 و درنوبت عصر به استثنای مرکز جامع اهدای خون در ساعات 18 الی 23.30 دایر هستند.
مدیرکل انتقال خون البرز گفت: روزه داران در صورت صرف وعده سحری مناسب همراه با مایعات کافی می‌توانند در ساعات اولیه روز با مراجعه به مراکز، خون سالم خود را اهدا کنند.
وی از عموم مردم خواست چنانچه نذری برای اهدای خون در این ماه عزیز دارند، نذر خود را منوط به شب‌های قدر نکنند بلکه درصورت امکان خون خود را در دو هفته ابتدای ماه مبارک که نیاز به خون بیشتر است اهدا کنند.
این مسئول با اشاره به اینکه اداره کل انتقال خون با تامین به موقع خون و فرآوردهای خونی در سلامت جامعه نقش تاثیر‌گذاری دارد، ابرازکرد: برای فرهنگ‌سازی و نهادینه کردن فرهنگ اهدای خون اطلاع‌رسانی گسترده موثر است.
captcha