تولید و تامین 34 هزار دقیقه برنامه ویژه ماه رمضان
کد خبر: 3603519
تاریخ انتشار : ۰۶ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۷
به همت صدا و سیمای مرکز زنجان صورت گرفت:

تولید و تامین 34 هزار دقیقه برنامه ویژه ماه رمضان

گروه فرهنگی: صدا و سیمای مرکز زنجان امسال مانند سال‌های گذشته با برنامه‌ها و ویژه برنامه‌های متعددی مهمان سفره‌های مؤمنین روزه‌دار در ماه مبارك رمضان خواهد بود که در این راستا معاونت صدای مرکز زنجان بیش از 16 هزار و 500 دقیقه برنامه برای این ایام تولید و تأمین و آماده پخش کرده است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا) از زنجان، به نقل از روابط‌عمومی صدا و سیمای مرکز زنجان، امسال نیز ویژه برنامه رادیو برای ساعات ملکوتی سحر «اوباشدانلار» نام دارد و سعی شده با پخش آیتم‌هایی از قبیل بحث کارشناسی با حضور ائمه جمعه شهرستان‌ها، تفسیر ادعیه ماه رمضان، آداب و رسوم سحری، رمضان در جبهه‌ها، ادعیه مخصوص سحر و ... ساعاتی پر از معنویت را برای شنوندگان خود فراهم کند.

دیگر ویژه برنامه رادیو، «آیلار آیی» نام دارد که قرار است در زمان افطار پخش شود و شامل آیتم‌هایی مانند آداب و رسوم رمضان، نمایش، ارتباط با استان‌های مختلف، پرداخت به آداب و رسوم رمضان در شهرستان‌ها، گزارش از زندان‌ها جهت کمک به آزادی زندانیان، گزارش مردمی، سخنرانی و ... است.

پخش مراسم جمع‌خوانی قرآن کریم به صورت زنده از حسینیه اعظم زنجان نیز یکی دیگر از مهم‌ترین ویژه برنامه صدا برای این ایام است که هر روز به مدت یک ساعت صورت خواهد گرفت. رادیوی استانی زنجان برای شب‌های قدر، شهادت امیرالمومنین (ع) و پوشش راهپیمایی روز قدس نیز برنامه‌های ویژه‌ای تدارک دیده است که در زمان مقرر پخش خواهد شد.

سایر برنامه‌های روتین رادیو از جمله سلام زنجان، یاشاییش، جوانه‌ها، شریعت یولی، آی ایشیقیندا و ... نیز هر کدام به فراخور موضوع با حال و هوای این ماه مبارک پخش خواهد شد. پخش رادیو هم بیش از شش‌هزار دقیقه برنامه مناسبتی برای این ماه مبارک تأمین کرده است که در کنار برنامه‌های تولیدی ساعات سرشار از معنویت را برای شنوندگان خود تدارک دیده‌اند.

معاونت سیما هم برنامه‌ریزی گسترده‌ای را برای ماه مهمانی خدا انجام داده است. ویژه برنامه افطار سیما «آرزیلار سفراسی» است که ساعات افطار را مهمان سفره‌های مومنین روزه‌دار خواهد بود. بهره‌مندی از صحبت‌های کارشناسی نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه زنجان، گزارش‌های ویژه جهت اشاعه فرهنگ سفره‌های ساده در افطار، مهمان ویژه، پخش گزارش از زندانیان جرایم غیرعمد جهت جلب مشارکت‌های مردمی در آزادسازی زندانیان، وله‌های مختلف و ... از آیتم‌های جذاب این برنامه است.

سیمای مرکز برای لیالی قدر، شهادت مولی متقیان علی (ع)، راهپیمایی باشکوه روز قدس و عید سعید فطر نیز ویژه برنامه‌های مختلفی را برنامه‌ریزی کرده است که هر کدام در زمان خود همراه با بینندگان خود خواهند بود. شبکه اشراق امسال هم همچون سال‌های گذشته مراسم باشکوه جمع‌خوانی قرآن کریم در حسینیه اعظم زنجان را به صورت زنده از ساعت 18 تا 19 هر روز پوشش خواهد داد. همچنین طبق هماهنگی صورت گرفته این مراسم در یکی از روزهای ماه مبارک رمضان از شبکه سراسری شما نیز پخش خواهد شد.

علاوه بر این برنامه‌های ذکر شده، سایر برنامه‌های روتین سیما از جمله آلاچیق، شاپرك، جوان و نوجوان، بیزیم ائللر، عطر آدینه و ... نیز با حال و هوای ماه مبارك رمضان پخش خواهد شد. در مجموع معاونت سیما برای این ماه مبارک بیش از 17 هزار و 500 دقیقه برنامه آماده کرده است که در ایام مختلف این ماه پخش خواهد شد.

معاونت اطلاعات و اخبار هم همگام با سایر معاونت‌های تولیدی، تولید گزارش‌ها و تفاسیر خبری مختلف تلویزیونی و رادیویی به مدت بیش از 450 دقیقه را در این ایام پیش‌بینی كرده است كه به فراخور این روزها تولید و پخش خواهد كرد.

captcha