ولایت‌پذیری از ویژگی‌های خاص شهدا بود
کد خبر: 3599224
تاریخ انتشار : ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۹

ولایت‌پذیری از ویژگی‌های خاص شهدا بود

گروه اجتماعی: فرمانده سابق لشکر عاشورا، اطاعت‌پذیری را از ویژگی‌های خاص شهدا بیان کرد و افزود: رزمندگان در دوران هشت سال دفاع مقدس و در تمام صحنه‌ها اطاعت‌پذیری را سرلوحه کار خود قرار داده بودند و امروز مدافعان حرم از حریم اهل بیت(ع) دفاع می‌کنند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از اردبیل، سردار امین شریعتی فرمانده سابق لشکر عاشورا، روز گذشته 23 اردیبهشت‌ماه در همایش «مهمانی ستاره‌ها» ویژه شهدای مدافعان حرم استان اردبیل که به‌همت نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری و پایگاه بسیج دانشگاه محقق اردبیلی برگزار شد، تصریح کرد: هدف از این یادواره‌ها مطرح کردن جنگ نیست بلکه گرامیداشت یاد و خاطره شهدایی است که اگر آنها نبودند کشور به هیچ موفقیتی دست پیدا نمی‌کرد.
وی افزود: این یادواره ها به منظور حفظ جو معنوی است که به برکت خون شهدا در کشور ایجاد شده است تا راه شهدا و اهداف آنها را زنده نگه داریم.
شریعتی اطاعت پذیری را از ویژگی‌های خاص شهدا بیان کرد و افزود: رزمندگان در دوران هشت سال دفاع مقدس و در تمام صحنه ها اطاعت پذیری را سرلوحه کار خود قرار داده بودند و امروز مدافعان حرم از حریم اهل بیت دفاع می کنند.
فرمانده سابق لشکر عاشورا گفت: مسئولیت پذیری از دیگر ویژگی های شهدا بودند و در زمان جنگ کسی را نداشتیم که از مسئولیت ها شانه خالی کند.
وی با اشاره به اینکه در زمان جنگ هر کس از عهده کاری بر نمی آمد، مسئولیتش را قبول نمی کرد، افزود: این مساله به یک فرهنگ در دوران دفاع مقدس تبدیل شده بود.
شریعتی گفت: اگر می خواهیم راه شهدا را ادامه دهیم باید در هر جایی که حضور داریم مسئولیت خود را به شکل مطلوب انجام دهیم.
وی همدلی را از دیگر ویژگی های شهدا برشمرد و تاکید کرد: در آن دوران همه، اختلاف نظرها را کنار گذاشته بودند و با همدلی و برادری از کشور دفاع می کردند.
در ادامه فنی اصل، معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه محقق اردبیلی گفت: هر چه داریم از شهدا است و امروز باید پاسداشت خون شهدا باشیم.
وی با بیان اینکه شهدا خود را فدای دفاع از نظام و انقلاب کردند، افزود: گرامیداشت یاد و خاطره شهدا وظیفه هر تک تک ما است و باید در این مسیر حرکت کنیم.
در این مراسم همسر شهید هاشم دهقانی نیا خاطراتی از این شهید تعریف کرده و از خانواده های شهیدان دهقانی نیا و آقایی تجلیل شد.
captcha