اهدای خون 164 هزار نفر در آبان‌ماه/ قریب به اتفاق اهداها نذر اربعین بود
کد خبر: 3550458
تاریخ انتشار : ۱۳ آذر ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۱
سخنگوی سازمان انتقال خون:

اهدای خون 164 هزار نفر در آبان‌ماه/ قریب به اتفاق اهداها نذر اربعین بود

گروه سلامت: سخنگوی سازمان انتقال خون از اهدای خون بیش از 164 هزار نفر در آبان‌ماه و همزمان با ایام عزاداری ابا عبد‌الله الحسین(ع) خبر داد.

بشیر حاجی بیگی سخنگوی سازمان انتقال خون در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، از اهدای خون بیش از 164 هزار نفر در آبان‌ماه و همزمان با ایام عزاداری ابا عبد‌الله الحسین(ع) خبر داد.

وی تصریح کرد: سازمان انتقال خون درآبان ماه شاهد اهدای خون  164 هزار و  711 نفر بود، قریب به اتفاق اهدا کنندگان کسانی بودند که در برنامه نذر خون اربعین ثبت نام کرده و جهت ادای نذر خود در ایام منتهی به اربعین به مراکز خون‌گیری مراجعه کردند.

مدیر‌کل روابط عمومی و اطلاع رسانی سازمان انتقال خون همچنین از اهدای خون بیش از 1 میلیون و 400 هزار نفر در 8 ماهه سال جاری خبر داد و عنوان کرد: 1 میلیون و 792 هزار و 655 نفر به مراکز اهدای خون مراجعه کرده‌اند که از این تعداد 1 میلیون و 443 هزار 371 نفر موفق به ادای زکات سلامتی خود شدند.

مدیرکل دفتر مدیرعامل سازمان انتقال خون بیان کرد: در استان‌های تهران، فارس و خراسان رضوی بیشترین میزان اهدای خون را شاهد هستیم، همچنین اهدای خون در کشور نسبت به مدت 8 ماهه مشابه سال گذشته2/1درصد (یک و دو دهم درصد) رشد داشته است.

سخنگوی سازمان انتقال خون اظهار کرد: در طی 8 ماه سال جاری بانوان استان‌های لرستان، مرکزی و خراسان شمالی بالاترین میزان شاخص اهدای خون بانوان را در کشور داشته‌اند.

وی اعلام کرد: شاخص اهدای خون مستمر در استان سمنان نزدیک 70 درصد است و پس از آن استان‌های کردستان با 66 درصد و سیستان و بلوچستان با 62 درصد شاخص اهدای خون مستمر در رتبه‌های بعدی قرار دارند.

حاجی بیگی اعلام کرد: طی هشت ماه گذشته 2 میلیون و 488 هزار و 178 واحد خون و فرآورده‌های آن شامل گلبول قرمز فشرده شده، پلاکت و پلاسما در مراکز درمانی و بیمارستانی کشور توزیع شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل نزدیک به 5/1 (یک و نیم) درصد افزایش توزیع را نشان می‌دهد.

وی یادآور شد: بیشترین میزان توزیع خون و فرآورده‌های آن در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی استان تهران با 589 هزار و  130 واحد بوده است.

 

captcha