روزانه 100 اردبیلی خون خود را اهدا می‌کنند
کد خبر: 3544073
تاریخ انتشار : ۱۷ آبان ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۷
در ماه محرم و صفر؛

روزانه 100 اردبیلی خون خود را اهدا می‌کنند

گروه اجتماعی: مدیرکل انتقال خون استان اردبیل گفت: در ایام ماه محرم و صفر شاهد حضور میانگین روزانه 100 اردبیلی برای اهدای خون به بیماران و نیازمندان در این سازمان هستیم.

بابک رضازاده مدیرکل انتقال خون استان اردبیل در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از اردبیل، تصریح کرد: ما در اجرای طرح نذر خون به عنوان یک حرکت معنوی که سابقه دیرینی در این استان دارد امسال نیز موفق عمل کردیم و در این مدت موفق به ثبت‌نام بیش از 5 هزار نفر در طرح نذر خون شدیم.
 
وی با اشاره به اینکه از لحاظ اجرای طرح نذر خون توانستیم رتبه ممتازی را در کشور به دست آوریم، بیان کرد: این افتخار متعلق به همه مردم و تبلیغاتی است که رسانه‌ها و خبرنگاران از طریق صدا و سیما، خبرگزاری‌ها و نشریات انجام دادند که از این بابت جا دارد از این تلاش‌ها قدردانی کنیم.
 
مدیرکل انتقال خون استان اردبیل به مراجعه روزانه 100 نفر از هموطنان در قالب طرح نذر خون برای اهدای خون به نیازمندان در این استان اشاره کرد و افزود: در ماه محرم و صفر این طرح در حال اجرا است و انتظار می‌رود به تدریج و بر اساس اعلام قبلی افرادی که در این طرح ثبت‌نام کردند برای اهدای خون مراجعه کنند.
 
رضازاده تصریح کرد: با توجه به اینکه عمر خون و فرآورده‌های آن بسیار محدود است به طوری که پلاکت 3 روز و خون 35 روز عمر دارد به همین خاطر از هموطنان انتظار داریم به موقع و به تدریج در اهدای خون مشارکت کنند و ما تا آخر صفر در قالب این طرح در خدمت هموطنان هستیم.
 
مدیرکل انتقال خون استان اردبیل گفت: در ایام ماه محرم و صفر شاهد حضور روزانه 100 اردبیلی برای اهدای خون به بیماران و نیازمندان هستیم.
 
رضازاده از کمک‌ها و همراهی‌های مردم در اجرای این طرح قدردانی کرد و یادآور شد: در حقیقت این حرکت تأمین صندوق ذخیره معنوی برای هموطنانی است که می‌خواهند به کار خیر و نیک در این ماه عزیز  دست بزنند.
 
وی اظهار کرد: با توجه به ارزیابی‌های کشوری استان اردبیل در اهدای نذر خون برای دومین سال متوالی توانست جایگاه ممتازی را به دست آورد و ما امیدواریم در سال‌های آینده با رفع برخی از نواقص و کوتاهی‌های بتوانیم اجرای این طرح را به شکل فراگیر شاهد باشیم.
رضازاده عنوان کرد: اهدای خون در حقیقت اهدای زندگی و نوعی پیوند اعضاء محسوب می‌شود به طوری که ما در بیمارستان‌ها از طریق تامین خون بیماران تالاسمی و آنهایی که نیاز به خون دارند و یا بیماران در معرض شیمی‌درمانی نسبت به تأمین خون آنها اقدام می‌کنیم.
captcha