استان اردبیل، دارای بیشترین میزان ثبت‌نام در طرح نذر خون
کد خبر: 3539191
تاریخ انتشار : ۲۸ مهر ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۴

استان اردبیل، دارای بیشترین میزان ثبت‌نام در طرح نذر خون

گروه اجتماعی: مدیرکل انتقال خون استان اردبیل گفت: استان اردبیل در طرح نذر خون که در روزهای تاسوعا و عاشورا اجرا شد، بیشترین میزان ثبت‌نام را با هزار و ۵۲۶ نفر میان 31 استان کشور به خود اختصاص داد.

بابک رضازاده مدیرکل انتقال خون استان اردبیل در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از اردبیل، از تجلیل و اهدای تندیس ایثار به اهداکنندگان برتر خون استان خبر داد.
وی نمونه‌ای از موفقیت اردبیل در اهدای خون را طرح نذر خون دانست و افزود: در طرح نذر خون که در روزهای تاسوعا و عاشورا اجرا شد، استان اردبیل بیشترین میزان ثبت‌نام را با هزار و ۵۲۶ نفر دربین 31 استان کشور به خود اختصاص داد.
رضازاده تصریح کرد: استان اردبیل جزو استان‌های موفق در اهدای خون است و برخی اهداکنندگان مستمر خدمات شایان توجهی از خود به یادگار گذارده‌اند.
وی با ذکر مثالی اضافه کرد: اهداکننده‌ای داریم که بیش از ۵۰ بار خون اهدا کرده است و برخی اهداکنندگان در طول سال چندین بار به پایگاه‌های خون‌گیری ما مراجعه دارند.
وی با اشاره به رشد قابل‌توجه تقاضا جهت اهدای خون، ادامه داد: با تلاش رسانه‌ها امسال فرهنگ‌سازی مناسبی برای طرح نذر خون انجام شد و توانستیم به رشد ۲۴ درصدی دست یابیم.
مدیرکل انتقال خون استان  اردبیل تصریح کرد: علاوه بر خون‌گیری از تعدادی از داوطلبان مابقی تا اربعین حسینی به نوبت اهدای خون خواهند داشت.
captcha