عزاداران حسینی در کرمان یکهزار و 154 واحد خون اهدا کردند
کد خبر: 3537543
تاریخ انتشار : ۲۳ مهر ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۵
مهدیزاده:

عزاداران حسینی در کرمان یکهزار و 154 واحد خون اهدا کردند

گروه اجتماعی: مدیرکل انتقال خون استان کرمان گفت: عزاداران حسینی در روزهای تاسوعا و عاشورای امسال یکهزار و 154 واحد خون را در استان کرمان اهدا کردند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از کرمان، محمدرضا مهدیزاده، مدیرکل انتقال خون استان کرمان دیروز پنچ‌شنبه، 22 مهر در گفت‌وگو با خبرنگاران با اعلام این مطب افزود: تعداد مراجعه برای اهدای خون در این 2 روز، یکهزار و 380 نفر بود که بدین ترتیب حدود 13 درصد از مراجعان به دلایل مختلف پزشکی از اهدای خون معاف موقت یا دائم شدند.
وی بیان کرد: بیشترین اهدای خون در تاسوعا و عاشورای امسال در شهرستان کرمان با 454 واحد بود و بعد از کرمان به ترتیب در سیرجان 245 واحد، جیرفت 237 واحد، بم 130 واحد و رفسنجان 88 واحد خون اهدا شد.
مدیرکل انتقال خون استان کرمان گفت: خون‌های اهدایی در این 2 روز از سلامت بالایی برخوردار بوده و تمامی آنها فراوری شده و آماده توزیع در بیمارستان های استان کرمان است.
وی بیان کرد: به منظور پیوستن به صف داوطلبان اهدای خون با نام‌نویسی و ثبت در سامانه طرح نذر خون با افرادی که در این 2 روز در این طرح بزرگ ملی ثبت نام کرده‌اند، تماس خواهند گرفت تا به مراکز ثابت خونگیری در سطح استان کرمان تا پایان ماه صفر مراجعه و با اهدای خون، نذر خود را ادا کنند.
مهدیزاده تأکید کرد: انتقال خون استان با اجرای طرح بزرگ نذر خون با شعار نذر خون، تصمیم آگاهانه، اهدای خون مسئولانه و رویکرد استفاده صحیح از ظرفیت فرهنگی مردم در این ایام فعالیت می‌کند.
captcha