رشد پنج درصدی اهدای خون در تاسوعا و عاشورای حسینی
کد خبر: 3537478
تاریخ انتشار : ۲۲ مهر ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۲

رشد پنج درصدی اهدای خون در تاسوعا و عاشورای حسینی

گروه اجتماعی: مردم نوع‎دوست و خیر استان قم در تاسوعا و عاشورای حسینی 829واحد خون اهدا کردند.

به گزارش خبرگزاری بین المللی قرآن(ایکنا) از قم به نقل از روابط عمومی انتقال خون قم محمد نسرین فرد گفت: مردم قم در روزهای نهم و دهم محرم بیش از 829 واحد خون خود را به بیماران نیازمند اهدا کردند.
وی افزود: در این ایام با اعنایت به استقبال عزاداران حسینی جهت اهدای خون در دو مرکز میز خدمت دایر گردید تا مردم شریف استان نوبت جهت اهدای خون دریافت کنند.  تا بتوانند نذر خود را در اهدای خون صرفا به روز های تاسوعا وعاشورای حسینی محدود نکنند.
وی گفت: بنا به گزارش روابط عمومی  از مجموع 829واحد خون اهدا شده که نسبت به مشابه سال قبل با رشد5 درصدی مواجه شده است.
مدیرروابط عمومی انتقال خون استان قم بیان کرد: قابل ذکر است که انتقال خون استان قم نیزدر طرح نذر خون با شعار اهدای خون مسولانه  با هدف ساماندهی و مدیریت اهدای خون سوگواران حسینی از روزهای تاسوعا و عاشورا در دو  مرکز اهدای خون، میزبان عزاداران حسینی بوده است و برخی از مراجعین با تصمیم مسولانه آمادگی اهدای خون در سایر ایام سوگاری تا اربعین اعلام کردند. 
وی گفت: مجموعا  تعداد خون‎های اهدای شده 334 نفر در تاسوعاو 534 نفر عاشورابود که قریب به 56 نفر از این اهدا کنندگان زندگی  را بانوان تشکیل می‌دهند؛ ضمن اینکه بیش از 121 نفر از  داوطلبان اهدای خون بنا به دلایلی منجمله پزشکی و دارویی موفق به اهدای خون نشدند.
captcha