طرح «نذر خون» تا آخر ماه صفر در اردبیل اجرا می‌شود
کد خبر: 3536666
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۸ مهر ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۱

طرح «نذر خون» تا آخر ماه صفر در اردبیل اجرا می‌شود

گروه اجتماعی: مدیرکل انتقال خون استان اردبیل گفت: امسال نیز طرح «نذر خون» با هدف سر و سامان دادن به اهدای خون در ماه محرم و صفر در اردبیل اجرا می‌شود.

بابک رضازاده مدیرکل انتقال خون استان اردبیل در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از اردبیل، با بیان اینکه امسال نیز طرح «نذر خون» با هدف سر و سامان دادن به اهدای خون در ماه محرم و صفر در اردبیل اجرا می‌شود، افزود: همه ساله ذخایر خونی استان در ایام ماه محرم و صفر به ویژه روزهای تاسوعا و عاشورا به میزان قابل توجهی افزایش می‌یابد که برای کنترل این وضعیت و خون‌رسانی مستمر به بیماران، امسال نیز تصمیم گرفتیم تا با نام‌نویسی از اهداکنندگان خون طرح نذر خون را در ماه محرم و صفر اجرایی کنیم.
 وی با بیان اینکه سالانه بیش از 20 هزار و 231 واحد خونی از طریق پایگاه‌های انتقال خون به بیماران و افراد نیازمند تأمین می‌شود، تصریح کرد: با توجه به اینکه اهدای خون از ضرورت‌های تأمین سلامت عده‌ای از بیماران است که نیاز مبرم به تهیه و تدارک خون و فرآورده‌های آن دارند، ما تصمیم گرفتیم تا در ماه محرم و صفر اجرای طرح نذر خون را نیز انجام دهیم.
مدیرکل انتقال خون استان اردبیل به عمر کوتاه پلاکت خون و سایر فرآورده‌های خونی و ضرورت مصرف هر چه سریع‌تر آن اشاره کرد و گفت: با استفتاء و اذن مقام معظم رهبری هر فرد به نیت تاسوعا و عاشورا می‌تواند در سایر ایام ماه محرم و صفر نسبت به اهدای خون اقدام کند که در این زمینه هیچ مشکلی وجود ندارد.
وی افزود: هموطنان برای شرکت در طرح نذر خون و بهره‌مندی از ثواب خیر و نیک این عمل می‌توانند در نام‌نویسی شرکت کرده و در روز معین نسبت به اهدای خون اقدام کنند چرا که ما در طول سال نیاز به خون و فرآورده‌های آن داریم و باید به تدریج این کار انجام شود.
رضازاده بیان کرد: امیدواریم اهالی حسینی و عاشقان مکتب امام حسین(ع) و حضرت ابوالفضل‌العباس(ع) به رغم آمادگی تمام پایگاه‌ها و اتوبوس خونگیری ما، اهدای خون خود را تنها به روز تاسوعا و عاشورا متمرکز نکنند بلکه در طول سال در این امر مشارکت کنند.
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۵/۰۷/۱۸ - ۱۱:۱۵
0
0
با اجرای این طرح برای افراد نیازمند به خون کمک زیادی میشود و به سلامت آنها کمک می‌شود
captcha